22 stycznia 2014

roboty, roboty wszędzie!

Cześć!
Jak się macie? <3
U mnie nawet dobrze, mimo że słońce znikło, wciąż na mnie działa pozytywnie. :)) Wczoraj zaczął padać śnieg. Cieszę się, gdyż martwiłam się, że znowu będzie sypać w moje urodziny, hahah, a mam je na wiosnę. Pewnie słyszeliście o tej strasznej zimie w Ameryce. Masakra, oby ta pogoda nas nie odwiedziła. Brr, wystarczająco już zimno jest. A ja bardzo nie lubię marznąć. Chyba każdy tego nie lubi, nie? ;)
Dzisiejszym tematem są roboty. Jak wiecie, mam robotykę w szkole i bawię się klockami lego. :D Byliśmy w poniedziałek w Opolu w Regionalnym Centrum Rozwoju Edukacji na "Lego Challege". Było to podzielone na trzy części: lego sumo, lego linia i lego labirynt.
Lego sumo polegało na tym, że dwa roboty rywalizowały ze sobą i jeden musiał drugiego wyrzucić poza obwód koła, by wygrać. Zdarzało się, że roboty "tańczyły", gdyż zaczepiały się o koła i kręciły się w kółko. Wtedy był remis. Mogę się pochwalić, że razem z moim kolegą Markiem doszliśmy do finału i ostatecznie zajęliśmy w tej konkurencji 2. miejsce. ^^


Lego linia polegało na tym, aby robot dojechał do mety po czarnej linii w jak najkrótszym czasie. Chyba najgorsze było skrzyżowanie. Roboty się gubiły i źle skręcały.
Lego labirynt było najtrudniejszą konkurencją. Musieliśmy robot zaprogramować tak, by odnalazł drogę w labiryncie. Okazało się, że żaden nie ukończył drogi.
Ostatecznie, po zliczeniu punktów ze wszystkich konkurencji, nie zajęliśmy żadnego miejsca z pierwszych trzech. Ale dla mnie, to i tak daleko zaszliśmy! Przecież przygodę z budowaniem i programowaniem robotów zaczęłam dopiero we wrześniu. Mam nadzieję, że następnym razem pokonamy każdego! :D

Podaję Wam jeszcze link KLIK do strony NTO. Jest tam napisane trochę o "Lego Challenge" i krótki filmik. :)

Po zakończonym konkursie udałam się do solarisa, by spotkać się z przyjaciółką. Mimo że, nie miałyśmy dużo czasu, to i tak mile go spędziłam!
Ojej, ale się dzisiaj rozpisałam. :o























Niedługo jadę do kina na film "Justin Bieber's Believe". Wybiera się ktoś też? :)
Wydaje mi się, że czeka mnie kolejny udany dzień. ;)

Chciałabym jeszcze pozdrowić Marzenę. :)) :D
Do zobaczenia!


3 komentarze :

  1. Ale fajne takie zajęcia z robotami !
    http://this-is-my-life-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy post :) Prowadzę bloga z rysunkami, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz, sprawiasz mi ogromną radość! :)

~ Nie bawię się w tzw. "obs za obs", ani "kom za kom";
~ Można zostawiać linki do bloga;
~ Na LBA nie odpowiadam, jednak dziękuję za każdą nominację;
~ Na pytania odpowiadam tutaj, wyjątkowo u kogoś, jeśli ta osoba o to poprosi;
~ Odwiedzam tylko blogi osób, które napisały więcej niż "fajny post, blog" czy "ładne zdjęcia, zapraszam do siebie"!