26 maja 2014

Sandra gotuje - czyli zapiekanka z kurczaka i warzyw!

Heeelo! ♥
Czyż nie mamy pięknej pogody? Mam nadzieję, że wszyscy ją wykorzystujecie maksymalnie, bo ją ciągle siedzę przy książkach. Za 3 tygodnie zacznie się wystawianie ocen, a bardzo zależy mi na czerwonym pasku, więc nie mogę zawalić ostatnich sprawdzianów!
Dzisiejsza notka będzie o moich eksperymentach w kuchni. Dopiero zaczęłam przygodę z gotowaniem, ale jestem już zadowolona ze swoich efektów. :) Mimo że przepis znalazłam w internecie, to trochę go zmieniłam.


Składniki:
500g piersi z kurczaka
2 ząbki czosnku
mała czerwona cebula
 ½ papryki czerwonej
½ cukinii
 ½ brokuła
15dag sera żółtego (najlepiej dwa rodzaje)
sól i pieprz

sos beszamelowy:
łyżka masła
łyżka mąki pszennej
300 ml mleka
sól, pieprz biały i szczypta gałki muszkatołowej

Niezbyt przepadam za cukinią, więc wymieniłam ją na żółtą paprykę oraz zrezygnowałam z czerwonej cebuli. ;)

1. Mięso oczyścić. Grubsze kawałki rozciąć wzdłuż na pół. Oprószyć solą i pieprzem. Natrzeć rozgniecionym czosnkiem. Ułożyć na dnie naczynia do zapiekania (spód naczynia można posmarować masłem).

2. Warzywa pokroić w grubszą kostkę. Wyłożyć na mięso i posolić. Ser zetrzeć na tarce. Przykryć nim warzywa. Przygotować sos.

3. Masło roztopić w garnuszku z grubym dnem. Wsypać mąkę. Dobrze wymieszać i smażyć około 1 minuty. Odstawić z ognia i dolać część mleka. Wymieszać, by nie powstały grudki. Postawić z powrotem na ogniu i mieszać aż sos zgęstnieje. Czynność powtórzyć z pozostałym mlekiem. Dodać sól, pieprz biały i gałkę muszkatołową.

4. Sos wylać na wierzch zapiekanki. Wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec ok 40 minut w temp. 180C.

Smacznego! :)

zdj. z zjemto.blox.pl :)

Bardzo pyszne danie, idealne na obiad. Zdrowe, smaczne - polecam! ^^

Może teraz kolej na jakieś ciasto? 8)



2 komentarze :

  1. Musi być pyszne <3
    www.blog017.blogspot.com <33

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie *,*
    smajlek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz, sprawiasz mi ogromną radość! :)

~ Nie bawię się w tzw. "obs za obs", ani "kom za kom";
~ Można zostawiać linki do bloga;
~ Na LBA nie odpowiadam, jednak dziękuję za każdą nominację;
~ Na pytania odpowiadam tutaj, wyjątkowo u kogoś, jeśli ta osoba o to poprosi;
~ Odwiedzam tylko blogi osób, które napisały więcej niż "fajny post, blog" czy "ładne zdjęcia, zapraszam do siebie"!