23 października 2014

autumn is here!

 

Hej, helo!
Jesień zapanowała już nad światem całkowicie. Nieważne gdzie pójdziesz, wszędzie na chodniku leżą liście, drzewa zrobiły się kolorowe, a lasy szumią od jesiennego wiatru. Rzeczywiście, pora ta ma swój urok, jednak wciąż należy dla mnie do tych najbardziej znienawidzonych. Ale nasunęło mi się pytanie, dlaczego? Postanowiłam dziś rozpatrzyć plusy i minusy jesieni, czyli jej zalety i wady.


Liście zmieniające kolor na ciepłe barwy tworzą niezwykle wyjątkową atmosferę. Miło spacerować wśród takich drzew, jednak z czasem opadną wszystkie i pozostawią gołe, ponure gałęzie. Magia znika i zostaje szarość, czyli druga strona jesieni. Właśnie za to ją nienawidzę, za szarość, ponurość, za smutny wygląd drzew, za gołe gałęzie, za deszcz i zimno.

Dni są coraz krótsze, noce coraz dłuższe. Rano idziesz do szkoły - ciemno, wracasz ze szkoły - ciemno, i jak korzystać z dnia? Najgorsza jest pogoda, ciągle pada, wieje silny wiatr i robi się coraz zimniej. Jesień to typowa pora roku przygotowująca nas do zimy - najgorszej pory roku od razu po jesieni.


Jednak uwielbiam na jesień zbierać kasztany i razem z bratem tworzyć figurki. W dzieciństwie było to już tradycją, że co roku z tatą jechaliśmy do cioci, która miała na podwórku ogromnego kasztanowca, i następnie z zapałek i kasztanów tworzyliśmy sztukę, haha. Jest to naprawdę świetna zabawa!

Kolejnym minusem tej pory roku jest to, że zawsze mam złe samopoczucie. Często boli mnie głowa, łatwo łapię przeziębienia, jest mi wiecznie zimno. Ciągle jestem zmęczona i zasypiam w ciągu dnia. Nie lubię tego, nie lubię być senna. Niektórzy ludzie wpadają nawet w tzw. depresję jesienną.



Sesje, oo tak. Ostatnio uwielbiam sesje, a jesienne urocze, ciepłe i kolorowe wieczory nadają się na to idealnie! Zdjęcie wśród kolorowych liści nie wygląda wspaniale? Tak szczerze mówiąc dobre zdjęcie można zrobić nawet w deszczowy dzień. Wystarczy kolorowa parasolka, ciepły sweterek i szeroki uśmiech na twarzy. :)

Mgły - nie wiem, czy nazwać je zaletą czy wadą. Od małego dziecka boję się mgieł, jednak cudownie to wygląda przy wschodzącym słońcu, gdy promyki próbują się przedostać przez gęstą mgłę lub, gdy unosi się ona nad ziemią wśród drzew w lesie. Przypomina mi to scenę z horroru, jednak ma to też urocze strony. Bardzo lubię takie tajemnicze widoki.

/bluza - New Yorker/

Podsumowując, jesień nie jest taka zła, lecz jednak wciąż jej nie lubię za jej drugą twarz, za deszcz i zimno.
A Wy? Lubicie jesień czy jednak za nią nie przepadacie?
Do zobaczenia!


24 komentarze :

  1. Uwielbiałabym gdyby była taka piękna i kolorowa jak na filmach, a tu dupa.

    bajeerancko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcia, jesień potrafi być momentami piękna :)
    Pozdrawiamy i zapraszamy!
    thehauntedway.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. genialny blog <3
    będę tu wpadać :D

    http://v-eronique.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lubię jesień to ostatnie zdjęcie jest cudowne :D
    http://karola8399.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. eh, nie znoszę tej jesiennej pogody :\\
    świetne zdjęcia!

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post , śliczny zdjęcia :)
    Może wspólna obserwacja? Zapraszam :*
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale ładne zdjecia, mozna jeszcze kupic ta bluzę?
    Klikniesz w linki Sheinside u mnie?
    Proszę o klik w linki w tym poście

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że tak. moja kuzynka jeszcze 1-2 tyg. temu kupowała podobną :)

      Usuń
  8. Ja też uwielbiam jesień i jej piękne kolory. :)

    Zapraszam na nowy post!
    Mój blog ♥
    Mój kanał na YT ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. hmm.. zgadzam sie z tym co napisałaś, dlatego najbardziej lubie tą wczesną jesień: kolorowe liście nie zdążyły zgnić, dzień jeszcze jako tako długi, kasztany jeszcze są :) ostatnio byłam w Warszawie w takim parku, postanowiłam przejść cały (mimo że czas mnie gonił, a rodzice czekali) i tak szłam sobie i nie mogłam sie nie uśmiechać, bo jeszcze słońce świeciło, więc to wszystko wyglądało tak pięknie :)
    http://unmena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja bardzo lubię jesień.

    --------------------------------------------------------
    Co powiesz na wspólną obserwację?
    Zacznij na pewno się odwdzięczę.
    http://agatha-agata-blog.blogspot.com/
    ---------------------------------------------------------

    OdpowiedzUsuń
  11. Swietny post i sliczne zdjecia. ;3

    zapraszam c:
    http://lusialuska.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post! Ja właśnie nienawidzę jesieni za tą "drugą stronę", czyli gołe gałęzie, zimne dni, deszcz, wiatr i tą wszechobecną szarość, ale początek jesieni, gdy jest jeszcze w miarę ciepło i kolorowo lubię jak najbardziej :)
    Super zdjęcia! ;)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham Twojego bloga i to jak Go prowadzisz ♥ Mogę czytać Twojego posta setki razy, a i tak nadal będzie on tak samo ciekawy. Życzę Ci wiele osiągnięć i sukcesów z tym blogiem. Mam nadzieję, że będziesz jak najdłużej pisać!
    Może w kolejnym poście dodaj diy, sposoby na nudę lub przemyślenie? Chętnie bym przeczytała takie posty na Twoim blogu.

    Pozdrawiam :)

    Mój Blog – klik!

    OdpowiedzUsuń
  14. JA jesieni nie lubię :( Masz bardzo ładne oczy :D

    http://mikijiu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojej, to miłe, dziękuję :) jeszcze nigdy nie miałam takiego komplementu ;)

      Usuń
  15. kocham jesień :)
    www.blog017.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. jesień jest magiczna!

    xoxo,
    famelle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Jesień jest .. dobra. Wieczory przy kominku, kolorowy świat.. jedynym minusem jest to, że czasami zamarzam!

    OdpowiedzUsuń
  18. jesień jest okay;d cudowne zdjęcia;)
    crazy-life-by-angelika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. cool outfit!
    check out my blog for cute handbag GIVEAWAY!
    xo, zia

    http://ziaglance.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz, sprawiasz mi ogromną radość! :)

~ Nie bawię się w tzw. "obs za obs", ani "kom za kom";
~ Można zostawiać linki do bloga;
~ Na LBA nie odpowiadam, jednak dziękuję za każdą nominację;
~ Na pytania odpowiadam tutaj, wyjątkowo u kogoś, jeśli ta osoba o to poprosi;
~ Odwiedzam tylko blogi osób, które napisały więcej niż "fajny post, blog" czy "ładne zdjęcia, zapraszam do siebie"!