5 października 2014

jak ułatwiam sobie naukę?

Helo!
Co u Was? Jak Wam mija niedziela? Ja niestety jestem chora, boli mnie gardło i mam straszny katar. W dodatku męczy mnie ostatnio bezsenność i chodzę jak zombie. Jednak nic nie pokrzyżuje dziś moich planów! Korzystam z ostatnich ciepłych promyków słońca i wybieram się z przyjaciółką na zdjęcia. Jestem z tego powodu prze szczęśliwa! Efektami podzielę się wkrótce. :)
W związku z tym, że minął już miesiąc od rozpoczęcia roku szkolnego, postanowiłam napisać jak pomagam sobie przy nauce. Dam głowę, że każdy już miał kartkówkę czy chociaż był odpytywany przed tablicą. Chcę się podzielić swoimi radami, z nadzieją, że komuś się przydadzą. :)

Na moim biurku musi być zawsze porządek. W bałaganie nie potrafię się na niczym skupić. Wyłączam rozpraszający telewizor, wyrzucam brata z pokoju, haha i otwieram okno. Do pokoju musi się dostać trochę tlenu, od razu lepiej się myśli. Nawet zimą uchylam okno na parę minut. Robiąc zadanie często słucham muzyki. Umila to czas i dzięki temu robienie zadań mija bardzo szybko. :)
Do nauki zwykle siadam od razu po obiedzie. Z pełnym brzuchem jest od razu inaczej, haha. Często też robię sobie herbatę: malinową lub zieloną. :)


Ucząc się na kartkówkę czy sprawdzian, wszystkie potrzebne informacje przepisuję z notatek na kartkę. Następnie markerami i cienkopisami zaznaczam kluczowe słowa. Głównie używam kolorów zwracających uwagę. To samo też dotyczy notatek w zeszycie, wszystkie są mega kolorowe. :)




Na język niemiecki lub angielski, gdy zbliża się kartkówka ze słówek, spisuję wszystkie na jedną kartkę. Polskie tłumaczenie po prawej, a ich odpowiedniki po lewej. Najtrudniejsze do zapamiętania zaznaczam markerem i na nich się skupiam. Zwykle powtarzam je sobie przed snem i przed lekcją. :)
Zaś na sprawdzian z matematyki również mam sposób. Po prostu siadam do książek i rozwiązuję zadania aż wszystko zrozumiem.


Życie ułatwia mi kalendarz szkolny. Zapisuję w nim wszystkie planowane kartkówki, sprawdziany, zadania domowe na dłuższy termin. Nie mam już problemu z zapominaniem i nieszczęśliwymi jedynkami. ;)


Są to moje najważniejsze rady, mam nadzieje, że komuś pomogą. Jednak mam świadomość, że prawie każdy się do nich stosuje. ;) I pamiętajcie, trzeba sobie robić przerwy od nauki i szukać chociaż 10 minut na chwilę relaksu! Jest to bardzo ważne.

Pozdrawiam ciepło!



21 komentarzy :

  1. Też mam te cienkopisy, na nieszczęście różowy mi się rozpisał ;(
    pugix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. W Belgii na szczęście szkołą załatwia dla każdego ucznia takie kalendarze szkolen, które nazywają się ,,Agenda"

    http://polgia.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam dosłownie takie same sposoby z wyrzucenie brata z pokoju włącznie :D Tylko nie słucham muzyki bo zamiast skupić się na zadaniu albo śpiewam albo wybijam rytm :P
    http://karola8399.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne zdjęcia <3
    .
    .
    A u mnie giveaway z firmy choise.com
    Co powiesz na obs za obs ?
    Czekam na odp. u mnie ;
    Możesz kliknąć w banery wszystkich sklepów ? I linki w tym poście ?
    I u mnie na blogu rozdjaemy próbki za darmo!!!!
    Chcesz zrobić post promujący u mnie a ja u ciebie pisz do mnie w komentarzu :)
    ♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥ <a http://sawanowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam podobne metody. Gdzie kupiłaś ten kalendarz? :)
    http://okaygeomi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. ja też jestem przeziębiona i niestety nie czuję się najlepiej ;/
    u mnie na biurku też musi być porządek :)
    zapraszam i pozdrawiam!

    napiszedocb.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdzie kupiłaś zeszyt?
    A przy okazji- Super post^^
    CUDNY BLOG! Szczególnie podoba mi się jego design, jest minimalistyczny ale i jednocześnie oddający każdy detal^^
    Pozazdrościć;) Muszę tu chyba częściej zaglądać, nie chcę niczego ominąć.
    hero-dog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny pomysł z kolorami :)
    http://blog017.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja nauka wygląda bardzo podobnie. Mam takie same cienkopisy :D

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne zdjęcia <3
    .
    .
    A u mnie giveaway z firmy choise.com
    Co powiesz na obs za obs ?
    Czekam na odp. u mnie ;
    Możesz kliknąć w baner sklepu Sheinside? I linki w tym poście ?
    Chcesz zrobić post promujący u mnie a ja u ciebie pisz do mnie w komentarzu :)
    ♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥ Mój blog- nowy post zapraszam ♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. też robię notatki!
    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. mam identyczne metody ;)
    http://szarlotkaa999.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak dobrze że ja już nie muszę się uczyć :) Co powiesz na wspólna obserwację?

    Zerknij na nowy post http://maadeleinefashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ojjejku, jakie ładne pismo ♥ Też uwielbiam wszystko podkreślać, a najlepiej mi się uczy jak mam najważniejsze rzeczy spisane na kartce. Chociaż ja wolę od herbaty gorące kakao albo czekoladę, no ale każdy ma swoje sposoby . Piszesz bardzo ciekawie, jeszcze tu zaglądnę . Pozdrawiam !

    bit-of-heaven.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. świetny post! ♥
    zapraszam do wzięcia udziału w giveaway na moim blogu organizowanym z firmą Sheinside! do wygrania 30$ :)
    więcej informacji tutaj

    OdpowiedzUsuń
  16. Moim zdaniem kolorowe notatki to najlepszy sposób na naukę :)

    http://morisaboutmoris.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz, sprawiasz mi ogromną radość! :)

~ Nie bawię się w tzw. "obs za obs", ani "kom za kom";
~ Można zostawiać linki do bloga;
~ Na LBA nie odpowiadam, jednak dziękuję za każdą nominację;
~ Na pytania odpowiadam tutaj, wyjątkowo u kogoś, jeśli ta osoba o to poprosi;
~ Odwiedzam tylko blogi osób, które napisały więcej niż "fajny post, blog" czy "ładne zdjęcia, zapraszam do siebie"!