12 grudnia 2014

tea time

 

Hej, helo!
Nareszcie doczekałam się piątku! :) Ten tydzień był dla mnie bardzo ciężki, a przyszły tydzień zapowiada się podobnie. W końcu zbliża się koniec pierwszego semestru. Z ocen jestem jak najbardziej zadowolona, chociaż dwie chciałabym jeszcze poprawić. A jaka sytuacja u Was? :)

Jak widać po tytule, dziś napiszę parę zdań o herbacie - moim ulubionym napoju w te mroźne, długie wieczory. Szczególnie w ostatnim czasie uwielbiam herbatę zieloną, która świetnie smakuje w połączeniu z miodem, i herbatę malinową. Skupić się dziś jednak chciałam na herbacie zielonej, która ma wiele zalet i powodów by ją pić. Tak właściwie... co mnie skłoniło do kupienia tej herbaty?


Zielona herbata słynie z tego, że ma wiele cenionych właściwości. Można parzyć ją dwa, a nawet trzy razy. Parzenie powinno trwać zazwyczaj 3 minuty, jednak czas ten zależy od wielkości liści i twardości wody. ;)

1. Pierwszy napar działa pobudzająco, a drugi relaksująco, pomaga radzić sobie ze stresem. Zdecydowanie drugi napar jest smaczniejszy, polecam wypróbować. :)
2. Herbata ta jest bogata w witaminy C, E i B, sole mineralne oraz garbniki, które zapobiegają nowotworom.
3. Obniża ciśnienie krwi, poprawia krążenie, przy czym zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca.
4. Przyspiesza metabolizm i usuwa zbędne produkty przemiany materii, więc też wspomaga odchudzanie. :) Dodatkowo chroni przed cellulitem.
5. Chroni zęby przed próchnicą, gdyż zawiera dużo fluoru.
6. Ma właściwości hamujące rozwój bakterii w układzie pokarmowym.
7. Chłodnego naparu używa się do przemycia przy zapaleniu spojówek oraz powiek.
8. Dzięki flawonoidom herbata wzmacnia naczynia krwionośne i przeciwdziała zakrzepom krwi.
9. Regularne picie obniża poziom cholesterolu.
10. Ułatwia koncentrację, co mogę sama potwierdzić. Lubię pić herbatę podczas nauki i rzeczywiście łatwiej się skupić. ;)
11. "Odmładza", a tak dokładnie hamuje proces starzenia się skóry.


Jednak nie ma ideałów. Zielona herbata ma również wady. Między innymi kobiety w ciąży i planujące dziecko nie powinny jej pić. Grozi to rozszczepieniem kręgosłupa lub zaburzeniami układu nerwowego dziecka. Naprawdę jestem w szoku. :o Zostało udowodnione naukowo.
Pod żadnym pozorem nie wolno zielonej herbaty łączyć z lekami, gdyż lek nie zadziała prawidłowo. Ponadto herbata zwiększa ryzyko anemii, ponieważ hamuje pochłanianie żelaza z pożywienia. Narażamy organizm na niedotlenienie.
Oprócz tego, zielona herbata pozostawia osad na zębach, który jest trudny do usunięcia.

Dlatego pamiętajcie, 3-5 filiżanek na tydzień wystarczy. Wszystko powinno się pić z umiarem, gdyż "za dużo to niezdrowo", prawda? :)


Piliście już kiedyś zieloną herbatę? Jaka herbata jest Wasza ulubiona?
Do zobaczenia!



18 komentarzy :

  1. Z Twojego postu dowiedziałam się bardzo dużo wartościowych wiadomości! Nie słyszałam o tym, że herbata ma takie właściwości. Wielki plus za oryginalność co do tematyki posta! Pozdrawiam, Gabi z: http://gabriela-moments.blogspot.com/.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam herbatę *-* lubie zielona ale najczęściej pije zwykłą albo winogronowa - jest pyszna <3
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia!!!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na świąteczną sesję.
    Jeśli Ci się spodoba to co powiesz na wspólną obserwację?
    Jeśli tak, do komentarza pod moim postem dopisz "Obserwuję".
    www.gabriel-data.blogspot.com - MY BLOG
    Fashion Projects

    OdpowiedzUsuń
  4. ja kocham herbatę, czasem potrafię wypić nawet 10 kubków dziennie :)
    zapraszamm ♥
    http://madeline-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście że piłam zieloną herbatę i moim zdaniem jest pyszna :)
    Zapraszam do mnie❄

    OdpowiedzUsuń
  6. O u mnie też tydzień zapowiada się ciężko 4 prace klasowe :( Więc dzisiaj odpoczywam od nauki :)
    Ja muszę powiedzieć jeszcze nie piłam zielonej herbaty muszę spróbować :)
    http://karola8399.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie ten tydzień zapowiada się dość ok ;)
    ja uwielbiam zieloną herbatę ♥
    zapraszam
    kadziaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam herbatę <3 każdego rodzaju, ale zielona chyba najlepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam zieloną herbatę :)
    ostatni tydzień przed świętami nie zapowiada się ciekawie u mnie :((

    oleksandra-official.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Akurat czytałam tego posta pijąc herbatę, haha :)
    Nie pamiętam żebym kiedyś piła tą zieloną, ale może spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja najbardziej lubie jesdnak owocowe herbaty ale zielona też jest cudna :)
    Może wpadiesz i poklikasz w linki choies ? Proszę ♥
    Zapraszam : http://karolinaaa-karolinaaa.blogspot.com/2014/12/choices.html

    OdpowiedzUsuń
  12. słyszałam już o tej zielonej herbacie :) ja ją bardzo lubię, lecz częściej wybieram owocową :)
    przypominam, iż zmieniłam adres bloga z soooooooooswagkocie.blogspot
    na http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy pomysł na post! Uwielbiam zieloną herbatę, piję ją codziennie :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam czytać Twoje posty :))

    Zerknij http://maadeleinefashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnimi czasy piłam tą herbatę codziennie, a nawet stawało się to moim uzależnieniem. Teraz staram się pić ją z umiarem, czasem zamieniając na herbatę z rumiankiem czy pokrzywą.

    luvkarolajn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz, sprawiasz mi ogromną radość! :)

~ Nie bawię się w tzw. "obs za obs", ani "kom za kom";
~ Można zostawiać linki do bloga;
~ Na LBA nie odpowiadam, jednak dziękuję za każdą nominację;
~ Na pytania odpowiadam tutaj, wyjątkowo u kogoś, jeśli ta osoba o to poprosi;
~ Odwiedzam tylko blogi osób, które napisały więcej niż "fajny post, blog" czy "ładne zdjęcia, zapraszam do siebie"!