8 lutego 2015

człowiek, którego podziwiam

Hej, helo!
Każdy ma swój autorytet, osobę, którą darzy wielkim szacunkiem. Ja podziwiam wiele ludzi, m.in. Marilyn Monroe, nawet bliskich, ale najbardziej Jana Pawła II. Jakiś czas temu u siebie na ask'u dostałam pytanie, co sądzę o Karolu Wojtyle. Wpadłam na pomysł, by napisać o nim "parę słów" tutaj. Nie znam drugiego tak bardzo kochającego bliźnich człowieka. Nazwisko Wojtyła kojarzy mi się z dobrem, miłością; jest to wspaniały człowiek.


Na początek przedstawię Wam krótko biografię. Lolek, tak na niego mówili od dzieciństwa, urodził się 18 maja 1920 roku w Wadowicach niedaleko Krakowa. Jego matka zmarła, gdy miał 9 lat, trzy lata później jego starszy brat, a wieku 21 lat stracił ojca. Studiował na Uniwersytecie Jagiellońskim, niestety przerwał studia polonistyczne w 1939 r. z powodu wybuchu wojny. Jego zamiłowaniem był teatr. Jako nastolatek uwielbiał grać w piłkę nożną, jeździć na nartach i brać udział w spływach kajakowych. W 1942 r. wstąpił do tajnego seminarium, cztery lata później został księdzem, w 1958 r. biskupem, a sześć lat później arcybiskupem metropolitą krakowskim. Kolejne trzy lata później nominowano go na kardynała. Dokładnie 16 października 1978 roku w wieczornych godzinach ogłoszono wieść, że następcą Jana Pawła I zostanie Polak - Karol Wojtyła.


"Papież młody i papież młodych"
Karol Wojtyła był niezwykle otwartym człowiekiem. Jeszcze zanim został papieżem, świetnie dogadywał się z młodzieżą. Poświęcał im dużo swojego czasu, rozmawiał z nimi, dyskutował, zapraszał do teatru czy na spływ kajakowy. Nie zmieniło się to nawet po tym, jak został papieżem. Mimo większej ilości obowiązków i problemów, starał się znaleźć czas, by wysłuchać młodych ludzi, pomóc im. Mimo że miał swoje lata, w duszy wciąż był 20-latkiem, miał poczucie humoru, które jeszcze bardziej pomagało mu w kontakcie z młodzieżą. Rozumiał ich, traktował jak własne dzieci, darzył ogromną miłością, za co go bardzo podziwiam! To właśnie Jan Paweł II w 1985 r. zapoczątkował Światowe Dni Młodzieży, które już za rok będą miały miejsce w Krakowie.
"Jesteście przyszłością świata - powiedział papież - jesteście nadzieją Kościoła. Wy jesteście moją nadzieją".
Tak samo jak bliźnich, kochał też naturę i swój kraj. Nawet jako starszy człowiek nie potrafił odpuścić sobie górskich wędrówek po Tatrach.



Posiadał w sobie siłę, której brakuje w niektórych momentach nawet mi. Potrafił wybaczać. Nawet po zamachu, który miał miejsce 1981 roku, pomimo nieotrzymanych przeprosin, udał się do Mehmeta Ali Agcy, zamachowcy. Mimo że papież wiedział, że ten człowiek chciał odebrać mu życie, udał się na spotkanie z nim i mu wybaczył. "Rozmawiałem z nim jak z bratem, któremu przebaczyłem i który cieszy się moim zaufaniem." A w 1999 r. Wojtyła wystąpił z prośbą o ułaskawienie zamachowcy.
"Modlę się za brata, który mnie zranił, a któremu szczerze przebaczyłem."


Pomimo choroby nie chciał rezygnować z posługi ludziom i Bogu i chciał głosić Słowo Boże do ostatnich dni swojego życia. Darzę go ogromnym szacunkiem za miłość, którą darzył ludzi, za miłość do Boga i ojczystej Polski. Podziwiam go za to, że był prostym człowiekiem, sobą i nie zapomniał o tym, że jest Polakiem!

A kogo Ty podziwiasz?



31 komentarzy :

  1. W dzisiejszych czasach jest strasznie wiele osób nadających się na autorytet.
    Dobra notatka. Informacje te, większość Polaków zna. Może jakieś ciekawostki? Warto byłoby dodać :>
    Po za tym super!
    Zapraszam
    http://chalinami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie miałam na celu przedstawić faktów, tylko powiedzieć, dlaczego akurat Jan Paweł II jest dla mnie wielkim człowiekiem :))

      Usuń
  2. Karol Wojtyła to wspaniały człowiek !
    Podziwiam go pod każdym względem !
    Zapraszam do mnie !
    http://misiaa200.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. moim autorytetem i mega wielką inspiracją jest Jared Leto - aktor i lider zespołu 30 seconds to mars ;)
    donutworrybehappy.blogspot.com - zapraszam do mnie, nowy post z filmikiem z COMMON WHITE GIRL TAG! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z tobą Jan Paweł 2 był wspaniałym człowiekiem
    Czasem sama myślę że może był 2 Jezusem :) Podziwiam go kocham za wszystko i jest moim autorytetem :)
    http://karola8399.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak , na pewno zasłużył na miano człowieka , którego można podziwiać : ) . Bardzo ciekawy post . Pozdrawiam !

    Bardzo proszę o pomoc : http://lublins.blogspot.com/2015/02/przeglad-ciuszkow-firmy-httpwwwromwecom.html

    OdpowiedzUsuń
  6. szkoda, że tak mało osób o nim tak pięknie mówi
    ja też go podziwiam :) bardzo orygianlny post!
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie, że napisałaś ten post :) Ja tez podziwiam Karola Wojtyłę .
    Pozdrawiam :) http://doomilife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. pamiętam jak kiedyś w podstawówce na religii katechetka opowiadała nam o Papierzu Polaku :) wspaniały człowiek, drugiego takiego nie ma

    beautifuldreams29.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniały człowiek pełen miłości do Boga i bliźnich. Jestem dumna, że Polska i cały świat miał takiego papieża jak Jan Paweł II. Nigdy nie zapomnę dnia śmierci papieża, bo chociaż byłam wtedy jeszcze młodziutka i niewiele rozumiałam, ogromnie przeżyłam ten dzień.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jan Paweł II to naprawdę niesamowity człowiek, w dzisiejszych czasach niestety bardzo mało osób, zwłaszcza młodzieży jest w stanie przyznać, że go podziwia, bo w końcu panuje "moda" na inne rzeczy, ech... Za każdym razem kiedy czytam ten cytat właśnie o nas, młodzieży mam głębokie przekonanie, że tam gdzieś wysoko w niebie naprawdę w nas wierzą, w młodzież, że nie poddamy się temu co kreują media, tylko będziemy służyć Bogu z całego serca, tak jak robił to Karol Wojtyła! Piękny post!

    different-view-of-the-life.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Jan Paweł drugi był niezwykłym człowiekiem. Opiekowała się każdy, troszczył się. Nie wiem czemu miał tylko wrógów np. wtedy, gdy został postrzelony. Mało jest teraz na świecie takicj osób, a ty wybrałaś najlepszą osobę ze wszystkich. ;)

    kajoooja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Według mnie Jan Paweł II to rzeczywiście niezwykły człowiek, wielkiego serca. :)
    Podziwiam go tak jak ty!

    swiatmarzycielki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak dla mnie Jan Paweł II też jest niesamowitym człowiekiem, którego podziwiam.

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  14. To wspaniałe, że napisałaś taki post. Jan Paweł II był cudownym człowiekiem o ogromnym sercu!

    pozdrawiam,
    http://pohika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Podziwiam wiele osób. Pięknie napisane. :)

    http://dianaashe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. To niesamowity człowiek :*
    Naprawdę go podziwiam!

    Obserwujemy?
    http://werkka-werka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie napisane :) To bardzo dobry człowiek, także go podziwiam :)

    Nowy post, zapraszam(klik). Poklikasz? c:
    Zapraszam na ten postc:

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za odwiedziny i miły komentarz ! :)
    Świetny zimowy wygląd bloga , bardzo mi się podoba :)
    Co prawda nie jestem zbyt religijną osobą, ale uważam że był to niesamowity człowiek :)
    Za każdym razem gdy oglądam jego biografię sie wzruszam.

    www.my-passion-foto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie spodziewałabym sie takiego posta na blogu.Nasz Papież był święty. Czasmi myślę sobie, czy to przypadek, że Bóg wybrał akurat Polaka.
    Avenue Franche

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie sądziłam ze napiszesz taki post, ale nasz polski papież to autorytet dla wielu osób. Najcudowniejszy polak.
    http://asia-asiaablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Yes, I follow you on gfc #89, follow back?

    http://www.itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja podobnie jak ty także podziwiam naszego papieża, ponieważ był on naprawdę wspaniałym człowiekiem ♥
    Zapraszam do mnie ♥ http://karrrblog.blogspot.com/ ♥

    OdpowiedzUsuń
  23. Papież to najlepszy autorytet :) dzięki niemu możemy być dumni z tego, że jesteśmy Polakami :)

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    Pozdrawiam, Zuza :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Twój post jest świetny! Pokazuje, ze młodzi ludzie wciąż mają autorytety, które nie są nadmuchanymi lalkami do połowy rozebranymi. :) Na serio, jest super, jestem zachwycona Tobą, bo ten wpis ukazuje też Twoją wrażliwość i charakter. Tak trzymaj, Kochana! <3
    dddominika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Powiem, że zdj są na prawde piękne *o* <3!
    + zapraszam do mnie
    http://jessica1209240.blogspot.com/
    obserwacja za obserwacje? <3

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny post, fajnie że masz taką osobę, która jest twoim takim autorytetem :)
    Obserwuję i pozdrawiam :)
    Zapraszam!
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  27. Jeden z najlepszych ludzi jakie zyly i to jeszcze polak ;)

    http://caiawichowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz, sprawiasz mi ogromną radość! :)

~ Nie bawię się w tzw. "obs za obs", ani "kom za kom";
~ Można zostawiać linki do bloga;
~ Na LBA nie odpowiadam, jednak dziękuję za każdą nominację;
~ Na pytania odpowiadam tutaj, wyjątkowo u kogoś, jeśli ta osoba o to poprosi;
~ Odwiedzam tylko blogi osób, które napisały więcej niż "fajny post, blog" czy "ładne zdjęcia, zapraszam do siebie"!