4 maja 2015

spacer

Hej, helo!
Trzy dni długiego weekendu majowego, to za mało. Czas minął jeszcze szybciej niż zwykle. Na szczęście spędziłam go bardzo miło. W sobotę wybrałam się na spacer do parku, by zrobić zdjęcia zamku i jego okolic na projekt z przyrody. Zamek ten ma już ok 450 lat i znajduje się we wsi, która powstała ok 1300-1305 r. Jest to typowo renesansowo-klasycystyczna budowla, która wiele razy była przebudowywana, co widać gołym okiem. W pobliżu znajduje się neogotycki "Dom pod kogutem", gdyż ze szczytu dachu na okolice spogląda metalowy kogut. W tej chwili znajduje się tam hotel, jest możliwość organizowania różnych uroczystości, spotkań, a nawet zwiedzić wystawy ukazujące rozwój książki: od papirusu, pergaminowych rękopisów do ksiąg z XV-XVIII wieku. Znajdują się tam też ekspozycje archeologiczne prezentujące zabytki odkryte podczas wykopalisk na zamkowym dziedzińcu: kafle, groty strzał i skorupy naczyń.



Zamek znajduje się w centrum parku, który niegdyś był ogrodem. Jest on w stylu angielskim. Można tam znaleźć 13 dębów szypułkowych, które mają 250-300 lat, dwa buki zwyczajne, które mają 150 lat, miłorzęby japońskie, tulipanowce i platany. Mieszka tam wiele ptaków: zięba, kos, szpak, dzięcioł, krętogłów, wilga, sójka, puszczyk i łozówka. Czasem spotkać można nawet zaskrońca. Niedaleko zamku została wybudowana kaplica grobowa rodziny von Haugwitz, która ponownie tam pochowana została w 2010 r.
Miejsce to ma w sobie coś wyjątkowego, coś tajemniczego i to je wyróżnia od innych miejsc. Nie jest to zwykły park, każde drzewo jest związane z jakąś historią. Przeżyły one dwie wojny światowe, powódź w 1997 r., która zalała park i wciąż stoją! To na prawdę ciekawe miejsce i warto je odwiedzić, ty bardziej, że wiosną rządzi tam zieleń!



Na zdjęciu wyżej widać starorzecze Odry. Pod murami zamku wypływa kilka małych źródeł, które wpływają do tej małej rzeczki, a następnie rzeczka wpływa do Odry. Kiedyś mieszkały tam bobry, niestety przez to okolica i droga prowadząca do śluzy były często zalewane. Ludzie postanowili przeciwstawić się zwierzakom i same przeniosły się gdzieś indziej, gdzie mogą tworzyć swój malutki świat. :D



Zapewne tymi informacjami zaczynam 99% z Was powoli zanudzać, haha. W końcu kogo interesuje renesansowa architektura czy jakieś ptaki, które akurat tam żyją? Więc czas na coś ciekawego! Każdy zamek ma swoją legendę, taką ma też i ten! Rogów Opolski (tak tak, w końcu wspomniałam nazwę wsi, haha) miał być siedzibą Templariuszy, którzy mieli wybudować tutaj zamek wodny, a z tego zamku miały prowadzić podziemne ganki do zamków w Otmęcie, Krapkowicach oraz do strażnicy Tempelberg nad Odrą w Obrowcu. Niestety legenda została legendą, choć brzmi to ciekawie. A może akurat w tym zamku czekają na nas wciąż ukryte historyczne skarby? A może rzeczywiście pod ziemią czeka zakurzony korytarz pełen niespodzianek?


Chcecie więcej takich postów o lokalnych legendach i miejscach godnych uwagi? Chętnie ponownie coś takiego przygotuję! Nienawidzę wysłuchiwać faktów historycznych w szkolnych ławkach, jednak poznawanie historii w terenie wręcz uwielbiam! Mam nadzieję, że wytrwaliście do końca i post Wam się spodobał.
Prawdopodobnie jest to ostatni post przed wyjazdem na drugi koniec Polski. W tym tygodniu nie będę miała wiele czasu, by nawet włączyć laptopa, a w niedzielę już wyjeżdżam. Czekają mnie jeszcze przygotowania do osiemnastki i kilka sprawdzianów/ kartkówek do zaliczenia. Jednak postaram się jeszcze przed weekendem dodać coś "luźniejszego". Do zobaczenia! :)


36 komentarzy :

  1. Świetne zdjęcia, bardzo ładnie ci wyszły. Fajne są takie spacery i chętnie bym się tam przeszła :)

    http://chilling-strawberry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post! Co ty na wspólną obserwację?
    Zacznij i mnie poinformuj, a na pewno się odwdzięczę ; )

    http://dzejkoob.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe miejsce. Z checia bym je odwiedzila. Rob wiecej takich postow, bo w tym okolicach chyba nigdy nie bylam, a uwielbiam historie, stare budynki itp, wiec z wielka checia bede czytac :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo nigdy nie słyszałam o tym zamku :D
    Jeżeli tam jest tak co wiosnę to za rok namawiam rodziców! :D
    Zazdroszczę, że robisz takie piękne zdjęcia :)
    Czekam na więcej, więc zaobserwuje :D
    Pozdrawiam :*

    http://margarett-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Koło mnie także płynie Odra i mam zamek choć teraz mówią na niego pałac bo został nie wiem kiedy przebudowany i jest mniejszy .Moje miasto jest starsze ponieważ prawa miejskie dostało dopiero w 1248-1260 a podobno z legend istnieje od 700 r.:D
    http://gdzie-swiatlo-nie-zawsze-oznacza-dobo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ahh , chciałabym mieć takie miejsce u siebie. Piękne widoki ! Miłego wyjazdu i powodzenia ^^

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się że trzy dni wolnego to za mało :D
    Piękne miejsce! Cudowne zdjęcia <3

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. ale widoczki ;) świetnie że zrobiłaś te zdjęcia i oczywiście zgadzam się ze majówka była zdecydowanie za krótka ;) http://creamshine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny park.. Szkoda, że nie mogłabym go odwiedzić. Może kiedyś.. :) Zapraszam do mnie (Raczej nas bo prowadzę z przyjaciółką.) nasza-perspektywa-swiata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne widoki i ujęcia. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne są te widoki:) Zdjęcia i ogólny wygląd bloga jak najbardziej OK! Podoba mi się.
    http://cleoklepko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Naprawde piękne widoki. Sama uwielbiam robić zdjęcia i wybrałabym się do takiego miejsca.:)
    Świetne zdjęcia :) Obserwuję
    http://kxsiia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładne miejsce ! I super zdjęcia :D
    Zapraszam do mnie - sytuacjabez.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja miałam dodatkowe kilka dni wolnego ze względu na matury.
    Cudowne zdjęcia.
    Pozdrawiam.
    nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne zdjęcia!
    Ja uwielbiam wychodzić na spacery, szczególnie w wiosenną pogodę.
    http://joanna-szwed.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja nie przepadam za takimi postami. I formacjami haha lepiej by było jakbyś swoimi słowami odpisała co czułaś jak tam byłaś ;) ale ładne miejsce
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napisałam, że moim zdaniem to miejsce ma "to coś", jest tajemnicze i wyjątkowe :)

      Usuń
  17. sliczny design bloga
    Co powiesz na wspólną obserwację ?
    by-natalixx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Zazdroszczę, że byłaś w takim ładnym miescu.
    Śliczne zdjęcia :>
    http://blog-weryy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale tam ładnie ^^
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ładne są te zdjęcia. Gratuluję talentu. Też chciałabym tak fotografować :)
    Mi majowy weekend się przedłużył bo są matury i mam teraz wolne :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne miejsce ! ;)

    http://mylifenata.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  22. Tam jest jak w bajce, serio!
    Robisz piękne zdjęcia:(

    Zapraszam do mnie w wolnej chwili!
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com
    Każdy nowy obserwator jak i komentarz wywołują uśmiech na mojej twarzy.

    OdpowiedzUsuń
  23. wolne dni zawsze mijają zbyt szybko! piękne miejsce :) ♡

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ładne zdjecia. Przepiękne miejsce ♥

    OdpowiedzUsuń
  25. Prześliczne zdjęcia <3
    http://jullia2452.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Jaak magicznie :)
    Www.najkablog99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny post i śliczne zdjęcia! . .
    Obs za obs? (Ja już,napisz u mnie)
    Chce też zrobić z kimś konkurs fotograficzny i szukam osób,może chciałabyś? Napisz u mnie na blogu
    Zapraszam do mnie KONKURS!! (nowa nazwa bloga)
    Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciekawy post :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękne zdjęcia ;) Chcemy więcej takich postów :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Ślicznie wyszły co zdjęcia :) bardzo ładna okolica
    Ja majówkę spędziłam na trzydniowe imprezie także tez nie narzekam :d

    natlok-mysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Szkoda, że u mnie nie ma takich miejsc :(

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com




    OdpowiedzUsuń
  32. Przydałby mi się taki spacer! Świetne zdjęcia! Przepiękne widoki :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetny post i śliczne zdjęcia! . .
    Obs za obs? (Ja już,napisz u mnie)
    Chce też zrobić z kimś konkurs fotograficzny i szukam osób,może chciałabyś? Napisz u mnie na blogu
    Zapraszam do mnie (nowa nazwa bloga)
    Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz, sprawiasz mi ogromną radość! :)

~ Nie bawię się w tzw. "obs za obs", ani "kom za kom";
~ Można zostawiać linki do bloga;
~ Na LBA nie odpowiadam, jednak dziękuję za każdą nominację;
~ Na pytania odpowiadam tutaj, wyjątkowo u kogoś, jeśli ta osoba o to poprosi;
~ Odwiedzam tylko blogi osób, które napisały więcej niż "fajny post, blog" czy "ładne zdjęcia, zapraszam do siebie"!