20 sierpnia 2015

brak weny, co wtedy?

Dam głowę (może nie głowę, ale rękę!), że każdego z nas spotkał choć raz etap w blogowaniu zwany brakiem weny. Siadamy przy biurku, klikamy "nowy post" i ...i nie wiemy, o czym napisać. Mnie również to spotkało, nawet kilka razy. Jednak z czasem zaczęłam sobie z tym problemem radzić i właściwie teraz to dla mnie żaden problem! W związku z tym postanowiłam swoje rady wypisać tutaj, może akurat komuś się przydadzą? A jak z brakiem weny radzisz sobie Ty?

Nie rezygnuj!
Jeśli skończyły Ci się pomysły, przyhamuj, ale nie rób sobie przerwy! Dla mnie to głupota, gdy ktoś znika na parę miesięcy, bo nie ma o czym pisać. Rozejrzyj się, tyle się wokół dzieje! Zamiast pisać codziennie czy co drugi dzień tak jak wcześniej, pisz raz na tydzień. Na pewno w ciągu 7 dni uda Ci się coś wymyślić!

Poszukaj inspiracji!
Jest wiele magazynów, stron internetowych czy aplikacji, dzięki którym możemy się zainspirować. Najczęściej zaglądam na Tumblr. Mogę znaleźć tam całą masę świetnych obrazków i zainspirować się nie tylko do pisania!

Odśwież bloga!
Po wprowadzeniu zmian na pewno zyskasz nowe siły i motywację do pisania. Popracuj nad wyglądem, nauczysz się przy okazji jak korzystać z kodów css i html. Jednak każdy ma z początku z tym problem, więc skorzystaj z poradników klik←. Wprowadź też zmiany w pisaniu. Może nowa tematyka? Może zaczniesz wprowadzać serię postów CIY i DIY? To już Twoja decyzja!
Wyjdź na dwór!
Najlepszą inspiracją, jaka może być, są przyjaciele. Przyjaciele wspierają, motywują, inspirują. A co sądzisz o fotorelacji? W Twojej okolicy odbył się festyn, którego nigdzie indziej nie spotkasz? Weź aparat i do dzieła! W pobliżu znajduje się pradawny zamek? Uwielbiam posty, w których jest masa zdjęć przepięknych zabytków, w których opisów miejsca nie brakuje! Tyle się dzieje wokół Ciebie, a Ty uważasz, że nie masz o czym pisać? Bzdura.
Gotujesz? Jeszcze lepiej!
Jeśli lubisz spędzać czas w kuchni, ugotuj coś znowu, zrób zdjęcia i dorzuć przepis. Wiele osób uwielbia posty CIY! Ja również. Blog Twój nie jest książką kulinarną, ale CIY od czasu do czasu jest świetną opcją na trochę zmian w tematyce.

Interesujesz się fotografią? Na co czekasz!
Posty fotograficzne są przeze mnie bardzo lubiane. W końcu połowa mojego bloga składa się z takich, haha. To samo tyczy innych pasji. Malarstwo, sport, moda, śpiewanie? Pochwal się, co Ci szkodzi! A może przygotujesz jakiś poradnik? Jak fotografować, jak rysować czy który kolor w szafie jest teraz modny- myślę, że będzie wiele chętnych na przeczytanie takiego posta!
Recenzje, recenzje i jeszcze raz recenzje!
Przeczytałaś/ przeczytałeś ciekawą książkę? A może znalazłaś/ znalazłeś ciekawy kosmetyk, o którym musi się cała blogosfera dowiedzieć? Przygotuj recenzję. Twoja opinia na pewno przyda się niejednej niezdecydowanej osobie, uwierz mi!

Lubisz wypowiadać się na dany temat?
Tak więc posty tematyczne są dla Ciebie! Wyraź swoje zdanie, przedstaw je innym, włącz się do dyskusji. Może akurat znajdziesz interesujący temat, o którym jeszcze nikt nie wspomniał. Bądź oryginalny. Rozpisz się!

Jak widzicie, stwierdzenie "nie mam o czym pisać" nie jest odpowiednie. Bardziej tu pasuje "jestem za leniwa/ leniwy, żeby poszukać tematu, o którym mogłabym/ mógłbym napisać."
Jedynym moim ograniczeniem jest teraz czas... a raczej jego brak.

56 komentarzy :

  1. Najważniejsza jest samodyscyplina. Trzeba się spiąć i wmówić sobie "dam radę, napiszę ten post!". To na pewno zaowocuje :) Nie należy się poddawać po pierwszym, lepszym zaćmieniu umysłowym, haha! :D

    INNA MYŚL [blog] | KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny post :)
    Zapraszam do siebie ♥
    skajka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Według mnie to też głupota, aby znikać z blogosfery na kilka miesięcy.
    Świetne rady.
    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczne zdjęcia :))
    może i miałam brak weny na początku, teraz za to weny mi nie brakuje, ale jest "brak chęci", coś o wiele gorszego.. :)

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jak nie mam weny to czytam blogi innych, wchodzę na grupy tematyczne o odchudzaniu i po jakimś czasie się ona pojawia.

    http://w-pogoni-za-idealem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne pomysły, jednak jak ma się blokadę to i inspiracje kiepsko pomagają! :D

    http://teyzz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. właśnie mam takie same rady! :)
    mam nadzieję , że przeczytasz nowego posta na moim bloguMój blog - zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post!

    true-less.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak czytam i czytam...I stwierdzam, że jest tu dużo racji. Zawsze kiedy dopada mnie ten etap w blogowaniu, dawałam sobie spokój na jakiś czas. ALE, po tym co tutaj znalazłam? Nie ma opcji! Będę zaglądała tu częściej :)
    Ps. Poddałabym się w czytaniu, ale kwiatki przykuły moją uwagę :)
    I zapraszam do siebie : http://bloggmargaret.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zawsze wtedy przeglądam jakieś strony typu cytaty.pl i tam szukam inspiracji ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/ < ---mogłabyś pomóc i poklikać? czeka tam konkurs!

    OdpowiedzUsuń
  11. Często mam brak weny i wtedy tak jakoś nic nie piszę. Super fotki.
    U mnie nowy post, zapraszam do mnie

    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za świetne rady!
    Genialny blog! :)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jak mam brak weny, to nie wchodzę na bloga, nie ma co pisać na siłe ;)
    www.vaguue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy wpis. Faktycznie czasami dopada mnie brak weny, ale wtedy zdaje sobie sprawę, że mam miliony pomysłó :*

    Zapraszam do siebie :*
    http://kaanaasia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawa notka ;) Brak weny raczej mnie nie dotyczy, bo pomysłów mam mnóstwo i kilkanaście postów wersji roboczej, u mnie większy problem jest ze zdjęciami, bo nie mam własnego aparatu... Tylko pożyczam od dorosłej siostry :)
    Martha Blog

    OdpowiedzUsuń
  16. Według mnie jeśli ktoś nie ma weny, to powinien się zaopatrzyć w książkę ''Bądź swoją siłą przez 365 dni w roku''. Tam jest tyle inspiracji..

    Nowy Post!- Klik!

    OdpowiedzUsuń
  17. No właśnie! Po co rezygnować? Twój post dał mi jeszcze większą motywację do pisania! Za co Ci dziękuję! Świetnie piszesz, a zdjęcia są obłędne! Pozdrawiam, a w wolnej chwili zapraszam do mnie! Mój Blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeszcze na szczęście nie przechodziłam przez bark weny :)

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja najbardziej lubię pisać tematycznie i przekazać innym to co samej mi siedzi w głowie, choć i tak nie do końca mi się udaje i wiem, że jeszcze sporo muszę poćwiczyć haha! Co do braku weny, myślę, że każdego to spotyka ♥
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  20. Najlepiej to pisać systmatycznie i dużo czytać wtedy nie bedzie z tym problemu! ;)

    Zapraszam do mnie! Gwarantuję, że Ci się spodoba. :)
    www.malinowe-ciasto.blogspot.com KLIK

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny wpis, bardzo przydatny :) Ja na szczęście nie miałam jeszcze takiego problemu, ale zapamiętam Twoje wskazówki :)

    Zapraszam do mnie: http://monyikafashion.blogspot.com >klik<

    OdpowiedzUsuń
  23. Przydatny wpis:) Mamy prośbę, czy mogłabyś poklikać u nas w kliki w ostatnim poście? To dla nas bardzo ważne, z góry dziękujemy:) http://fashiongllam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo przydatny wpis, na pewno zmotywuje każdego kto go przeczyta! :D Każdy ma czasem "awarię" i brak pomysłów :D
    claudia-ss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Gdy brakuję mi weny otaczam się samymi dobrymi osobami i muzyką.To jest inspirujące! <3
    http://typical-writers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Inspirujące jest wyjście na spacer, spędzanie czasu aktywnie, słuchanie muzyki, przeczytanie książki, przeczytanie posta, który zainspiruje, spotkanie z przyjaciółmi! Jest tyle możliwości! Trzeba tylko chcieć :) ♥
    http://paciajeczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Nigdy jeszcze nie miałam takiego problemu, ale gdybym nie miała pomysłow, nic nie piałabym. Piszę bo mam pomysły :)

    Brzydki Ptak Blog

    Zapraszam do udziału w konkursie "Back to School"
    http://brzydkiptak.blogspot.ru/p/konkurs-back-to-school.html

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja przy braku weny lubię przeglądać Pinterest, ta strona jest bardzo motywująca! :)

    Milena Blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  29. Super zdjęcia, pozdrawiam!
    Zapraszam http://banasik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny wpis! Zapraszam do mnie :) Miło widziane komentarze i obserwacja :* http://mleeeczyk99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. super blog!
    ja dopiero zaczynam ale proszę !
    http://weronikuu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. trzeba odpoczac jak sie ma brak weny i poszukac inspiracji na portalach spolecznosciowych i innych blogach - to moja zasada :D
    Zapraszam na konkurs! Do wygrania duuużo ciekawych nagród!
    KLIKNIJ TUTAJ ♥

    OdpowiedzUsuń
  33. Podoba mi się Twój post, jest lekki i taki... Przyjemny, niezobowiązujący. Każdy z nas ma swoje sposoby na walkę z weną, a raczej jej brakiem. Czasami, kiedy nie mam co robić, szukam jej. Dosłownie. Wyobraziłam sobie jako dziecko, że wena to taka fioletowa fretka, która uwielbia się chować i uciekać. Kiedy jej nie mam, pakuję się i idę jej szukać, jak sama powiedziałaś, w terenie, w filmie, w książce, na innych stronach.

    Masz przyjemny styl pisania, poprawny, co się rzadko zdarza. Nie podoba mi się jedynie formatowanie - wyśrodkowane. Jestem edytorem i razi mnie to o tyle, że tekst prozatorski powinien być wyrównany do obu stron. Jeszcze zajrzę na Twojego bloga, bo właśnie wychodzę na wycieczkę po Gdyni. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem, że wielu osobom nie podoba się wyśrodkowanie. próbowałam z justowaniem, ale jakoś mi się to nie podoba. na tę chwilę zostaję przy starym nawyku- wyśrodkowaniu, może kiedyś zmienię zdanie :)
      bardzo dziękuję za tak miły komentarz i docenienie! :)

      Usuń
  34. Przepiękne zdjęcia :)
    http://astrall-bloguje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja czasem mam tak że nie piszę jakiś czas po czym miliony pomysłów na minutę i wszystko piszę wcześniej żeby opublikować za jakiś czas :) Także taka rada ode mnie 'Pisz kiedy masz pomysł - publikuj potem' :D
    http://wkomenda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Jeszcze mi się nie zdarzył jakiś długotrwały brak weny, ale to pewnie dlatego, że jestem jeszcze "nowa". Na pewno, kiedy tego doświadczę, przypomnę sobie o twoich radach, bo są naprawdę trafne. Masz również rację w stwierdzeniu, że czasami bywamy zbyt leniwi, by się zastanowić, rozejrzeć i zauważyć ile rzeczy wokół może nas zainspirować.
    Bardzo dobrze czyta się twoje posty, widać, że już dłuższy czas jesteś w blogosferze i, że sprawia ci przyjemność to, co robisz.

    Pozdrawiam :)
    Po mojemu

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetne porady! Ja ostatnio dość często miewam braki weny, więc dostosuję się do Twoich rad ;)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  38. Zwykle mam zapisanych na kartce parę pomysłów do przodu. Jest tak, że często gdy do głowy przychodzi mi coś fajnego, co chcę zrealizować, od razu to zapisuję, aby było na "czarną godzinę". No i z reguły, jako grafik wiem, że odświeżenie bloga, czy jego wyglądu, motywuje do pisania i częstszego odwiedzania naszego bloga :)
    It's Dahlia.

    OdpowiedzUsuń
  39. mi czasami pomysł na posta przychodzi od tak. wtedy staram się od razu gdzieś zapisać sobie ten pomysł ;)

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Taak, brak weny to naprawdę głupia sprawa ;p

    Byłabym bardzo wdzięczna gdybyś poklikała u nas w linki w ostatnim poście :) Bardzo mi na tym zależy IMMH FashionBlog(klik) .

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja wtedy robię sobie krótką przerwę w blogowaniu,tak na 1 tydzień,a później wracam z masą pomysłow :)
    zapraszam wszystkich:)-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja zawsze przed kliknięciem 'nowy post' nie mam pomysłu, ale gdy napiszę przywitanie już wiem, o czym chcę pisać!

    veronica-veronique.blogpot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Czasami miałam tak, że brakowało mi weny, ale przez bardzo krótki okres czasu :)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. A podobno wena nie istnieje i każda pora jest dobra do pisania :D Ja kiedy mam mały zastój, to staram się chociaż na chwilę zapomnieć o blogu i po jakimś czasie pomysły same przychodzą :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. tez czasem brak mi weny

    http://anicix.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja ostatnio na cierpię na brak weny, ale to było też przez brak czasu, bo pracowałam. Teraz już nie pracuję i staram się sama szukać ciekawych tematów ;) W każdym razie Twoje rady są bardzo przydatne ;)

    OdpowiedzUsuń
  47. Moim zdaniem lepiej czasami nie napisać wpisu niż napisać coś beznadziejnego, ale jak najbardziej należy szukac inspiracji i się nie poddawać:)
    Mój blog - Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  48. Super post, bardzo pomocny!

    Obserwujemy? http://be-another-and-yourself.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  49. Często mam brak weny twórczej i wtedy po prostu zaczynam chodzić w kółko, patrzyć na proste rzeczy i po jakimś czasie przychodzi jakiś pomysł :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    www.megmyfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. chyba każdy ma jakieś kryzysy w blogowaniu lub brak weny :( mi na szczęście szybko mija, zazwyczaj mam aż za dużo pomysłów i nie wiem kiedy to zrealizować :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. Świetne porady :>

    Zapraszam: http://fortluc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz, sprawiasz mi ogromną radość! :)

~ Nie bawię się w tzw. "obs za obs", ani "kom za kom";
~ Można zostawiać linki do bloga;
~ Na LBA nie odpowiadam, jednak dziękuję za każdą nominację;
~ Na pytania odpowiadam tutaj, wyjątkowo u kogoś, jeśli ta osoba o to poprosi;
~ Odwiedzam tylko blogi osób, które napisały więcej niż "fajny post, blog" czy "ładne zdjęcia, zapraszam do siebie"!