6 sierpnia 2015

Moja obróbka zdjęć na blogu

Hej! Co u Was? Mam nadzieję, że wszystko w porządku! Dzisiaj przygotowałam dla Was post, za który zabieram się od dawna- albowiem o mojej obróbce zdjęć. Zajęło mi to bardzo dużo czasu, czego spodziewałam się od samego początku, więc szukałam dnia, kiedy będę mogła dłużej posiedzieć przy programie i coś dla Was stworzyć. Jak wiecie, wciąż pracuję i to wcale takie łatwe nie jest znaleźć wolną chwilę. Jednak w związku z tym, że mam aż dwa dni wolnego pod rząd, postanowiłam w końcu napisać na ten temat!


Może zaczniemy najpierw od programu. Nie ograniczam się do jednego, używam: Adobe Photoshop, PhotoScape i Picasa, a czasem nawet internetowych fotoedytorów tj. Picmonkey (który ma cudowne czcionki!) czy Pixlr Express (który posiada świetne efekty). Najczęściej jednak wybór pada na PhotoScape. Jest łatwy w obsłudze, prosty, coś jak miniwersja Photoshop'a, haha. Ma świetne filtry i również można dzięki niemu stworzyć nadzwyczajne zdjęcia! :)
Skoro zazwyczaj używam PhotoScape, postanowiłam Wam pokazać obróbkę zdjęć właśnie na jego przykładzie. Program ten jest darmowy, dostępny w internecie. Nie chcę dziś tłumaczyć krok po kroku jak to robię, gdyż każde zdjęcie jest inne i podchodzę do niego również inaczej. Po prostu przedstawię Wam mój schemat, którego się trzymam!


1. Zazwyczaj na początku wybieram Autopoziom bądź Autokontrast. Dobieram odpowiednie poziomy. To zależy od zdjęcia, gdyż, jak wspominałam wcześniej, każde jest inne i wymaga innego podejścia. Choć często mi się zdarza, że w ogóle tego nie potrzebuję!
2. Gdy zdjęcie jest krzywe, zawsze staram się je w miarę możliwości wyrównać. Pomaga mi przy tym "Odwróć bezwzględnie"- pierwszy przycisk od lewej od razu nad "Zmień rozmiar".
3. Efekt kliszy- zestaw naprawdę świetnych efektów! Oczywiście trzeba z umiarem, żeby nie przesadzić i zdjęcie nie przestało wyglądać naturalnie (no chyba że taki macie zamiar). Zazwyczaj wybieram poziom niski lub średni.
4. Następnie dobieram dodatkowy kontrast, pogłębiam lub zwiększam nasycenie, jeśli trzeba. Zwykle korzystam tylko z pogłębienia. Wszystko znajdziecie w "Jasność, kolor".
5. Na koniec, gdy zdjęcie nie jest wystarczająco jasne, wybieram "Rozświetlenie". Nie lubię zbyt jasnych, więc dobieram poziom najmniejszy, jaki się da.
To wszystko!

Przy poniższym zdjęciu z kwiatkiem wybrałam:
efekt kliszy- Provia (niski)
pogłęb- poziom 15
Nie trzeba dużo, by zdjęcie dobrze wyglądało! :)

To by było na tyle! Nie jestem profesjonalistą, ale zawsze staram się robić, to co robię, jak najlepiej. :) Do napisania!

42 komentarze :

  1. Widać dużą różnicę. Zdjęcia po przeróbce wyglądają o wiele lepiej1 Ja też używam PhotoScape'a :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnia obróbka obrazu jest niesamowita! Bardzo podoba mi się taki efekt :) Skorzystam z twoich rad, bo zazwyczaj pogłębiam, dodaję kontrastu i lekko rozjaśniam. Photoscape to super program.

    Pozdrawiam,
    INNA MYŚL

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie dlatego jestem wierna photoscape'owi - program prosty, w którym bardzo szybko można poprawić ewentualne mankamenty zdjęcia. :)

    Zapraszam do siebie: jezwnalesniku.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet słabe zdjęcie można ładnie "ubrać" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, do Photoshop'a nie mam cierpliwości. Za to mogę polecić program Kodaka. Łatwy i przyjemny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam też filtry do pobrania w Internecie, lub popracowanie nad własnymi można dużo się dowiedzieć :)
    Program prosty w obsłudze, ale faktycznie jeśli się chce to można przerobić zdjęcia o 180 ! :D

    Zapraszam do siebie ^^
    http://kaanaasia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również przerabiam zdjęcia na photoscape, jeden z lepszych edytorów, mnóstwo efektów, spory wybór no i darmowy program. Najbardziej zainteresowało mnie ostatnie zdjęcie, fajny fioletowy efekt :)

    http://talkactive-teenager.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Mega blog . Bardzo ciekawy. ;)
    Nowy post u mnie ;>
    flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie przerabiam zdjęć tym programem,ale ten program jest na prawdę świetny . Słyszałem o nim ;>
    Dobrze ze jest darmowy, bo dużo teraz programów jest, za które musimy zapłacić .
    Mega zdjęcia. ;)
    Nowy post u mnie ;>
    flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Widać różnicę! Ten program wydaje się naprawdę dobry :) Świetnie przygotowałaś ten post!

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie Ci wychodzi obróbka :) ja uzywam gotowych krzywych :)

    zuuziaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. też często korzystam z Photoscape :)

    |BLOG|

    OdpowiedzUsuń
  13. Sama korzystam z tego programy, jest darmowy, prosty w obsłudze a ma naprawdę fajne możliwości i opcje. :)
    Obserwuje, spodobał mi się Twoj styl pisania. :* Czekam na wiecej.
    http://cherryskyblogg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak przerabiam w Photoscape to również używam kliszy, czasem dają fajne efekty :) Jednak najczęściej wybór pada na Photoshop

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie zaraz będę pobierać ten program :)
    Świetnie przerabia on zdjęcia!

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo pomocny post, na pewno mi się to kiedys przyda :)
    by-vanys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Rzadko używam programów graficznych na kompie (co innego w telefonie), ale jeśli już, to również korzystam z PhotoScape :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetnie prezentują się zdjęcia po obróbce, chyba wezmę się za jakiś porządniejszy program, bo ja zawsze wszystko przerabiam w internecie :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie - buziaki ! ♥

    OdpowiedzUsuń
  19. Też najczęściej używam Photoscape, Picasa lub PicMonkey. Są to programy warte zaufania.
    Zapraszam do słoiczka z miętą KLIK

    OdpowiedzUsuń
  20. Również przerabiam zdjęcia w PhotoScape ;)
    Śliczne zdjęcia!

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakie cudeńka w tym photoscape! Ja zazwyczaj obrabiam wszystko w Gimpie.
    sotiens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Również czasami korzystam z tego programu ;P

    www.roseoffashionblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jako fotograf też bardzo często używam PhotoScape'a. Dla mnie jest idealny, a i klienci są zawsze zadowoleni. :)

    Może wspólna obserwacja? Daj znać u mnie! :* http://szyszunia-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Szczególnie podoba mi się 1 zdj. Ja też obrabiam zdj w Ps *.* swietny post!Pozdrawiam!Zapraszam również do siebie :)KLIIK Jeśli mój blog ci się spodoba, zostaw obs lub kom ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Widać sporą różnicę po przeróbce, świetnie to wygląda. Ja jestem oddaną Photoshopowi, ale może niedługo skuszę się również na PhotoScape, kto wie :)

    Pozdrawiam!
    miniifluff

    OdpowiedzUsuń
  27. Różnica jest ogromna. Od dawna mam PhotoScape na komputerze ale nigdy nie miałam okazji go użyć. Dzięki za poradnik, przyda się :D
    Pozdrawiam i mam też ogromną prośbę. Dzisiaj zaczęłam swoją pierwszą współpracę z Dresslink. Mogłabyś poklikać w linki? :)
    Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  28. ja również przerabiam zdjęcia w tym programie :)
    MÓJ BLOG - KLIKNIJ :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Widać różnicę.Może zacznę uzywać tego programu- nie wiem.
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękne! Zwłaszcza super przerobione to ostatnie na fioletowe tło. :)
    Todayistheend.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. ogromna różnica w ostatnim zdjęciu, też używam Photoscape`a :)
    Mój blog - byAjina
    KONKURS FOTO klik

    OdpowiedzUsuń
  32. Kiedyś moją przygodę z przeróbka zdjęć również zaczynałam z tym programem, dla osób początkujących i znających się na tym programie jest rewelacyjny. Szybko i łatwo można uzyskać piękne efekty tak jak na twoich fotografiach.
    Pozdrawiam !

    http://kamii-foto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo lubię program Photoscape i również obrabiam na nim zdjęcia :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    www.megmyfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Też przerabiam filmik w photoscape. Uważam, że to najlepszy z darmowych programów :)

    Mój blog CLICK

    OdpowiedzUsuń
  35. A ja w sumie zdjęć nie obrabiam, lubię poeksperymentować z ustawieniami w aparacie. Ale gdy źle coś ustawię a kadr jest wart obejrzenia to zdarza mi się go podrasować :)

    OdpowiedzUsuń
  36. NA Twoim miejscu popracowałabym nad kadrowaniem zdjęć, a potem obróbką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za uwagę, ale przyjmuję tylko argumentowaną krytykę, także dlaczego uważasz, że moje zdjęcia są złe? :)

      Usuń
  37. Naprawde świetne zdjecia!
    Zapraszam tez do siebie :)) http://princess-world-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz, sprawiasz mi ogromną radość! :)

~ Nie bawię się w tzw. "obs za obs", ani "kom za kom";
~ Można zostawiać linki do bloga;
~ Na LBA nie odpowiadam, jednak dziękuję za każdą nominację;
~ Na pytania odpowiadam tutaj, wyjątkowo u kogoś, jeśli ta osoba o to poprosi;
~ Odwiedzam tylko blogi osób, które napisały więcej niż "fajny post, blog" czy "ładne zdjęcia, zapraszam do siebie"!