14 września 2015

Jak poradzić sobie z nauką słówek?

     Hej helo! Mam nadzieję, że u Was wszystko w porządku, gdyż u mnie od kilku dni gości straszny stres. Powodem jest jutrzejszy dzień, albowiem jutro czeka mnie egzamin na prawo jazdy i po mojej głowie ciągle krążą myśli, że nie zdam tego, na pewno nie za pierwszym! Chciałabym myśleć pozytywnie, ale tak nie potrafię. Jednak mam nadzieję, że wszystko będę miała już jutro za sobą, bez zbędnych poprawek i będę mogła potem spokojnie przyłożyć się do przygotowań do matury. Tak w skrócie- trzymajcie za mnie kciuki!
     Dawno nie pisałam, głównie ze względu na brak czasu przez naukę (nawet się nie spodziewałam, że w trzeciej klasie będzie aż tak ciężko). Wolne chwile poświęcałam na czytanie blogów, które obserwuję, nadrobienie tych zaległości. Mimo że powinnam siedzieć w książkach, powtarzać przepisy, piszę do Was. Nie mogłam tak dłużej być nieobecna! Pomyślałam, że czemu by nie podzielić się z Wami moim sposobem na naukę słówek? Mam na myśli języki obce. Na języku niemieckim mam duży nacisk na słownictwo, więc słówka to podstawa, trzeba kuć, kuć, kuć! Jednak nie każdy potrafi całą stronę słówek ogarnąć w jeden wieczór, gdzie ja moim sposobem spokojnie daję radę! A może dlatego, że połowę z nich znam... haha, cii!

Punkt 1. Kartka
Kartka, na której zapiszę słówka, musi być ładna- pognieciona mnie rozprasza. Przede wszystkim musi być czysta. Niepotrzebne rysunki, litery czy cyfry będą na pewno przeszkadzać.

Punkt 2. Tekst
Przedstawię Wam na podstawie słówek z j. niemieckiego. Po lewej stronie kartki zapisuję słówka po polsku, a po prawej (albo w okolicy środka kartki) ich niemieckie znaczenie. Ważne, by były równo. O co mi dokładnie chodzi zobaczycie na zdjęciu.
Punkt 3. Nauka
W jaki sposób się uczę? Na początku kilka razy sobie te słówka czytam. Następnie zasłaniam niemieckie znaczenie i na podstawie polskiego odpowiednika próbuję powiedzieć po niemiecku. Odsuwam dłoń i sprawdzam.
Punkt 4. Kolory
Gdy większość ogarnę, a kilka jeszcze nie, zaznaczam je markerem i na tych głównie się skupiam.
I voila!
A jak Wy się uczycie słówek?
Lecę dalej się uczyć, do napisania!

38 komentarzy :

  1. Uczę się w identyczny sposób, tylko, że głównie angielskiego. :D

    http://teyzz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam podobny sposób na naukę słówek. Oprócz tego co napisałaś, to używam aplikacji AnkiDroid. Jest możliwość pobrania również na komputer programu anki. Jest to świetny sposób, aby nie tylko zapamiętać słówka, ale przede wszystkim je utrwalić. Warto zapoznać się z tą apką, dzięki niej w pół roku udało mi się przygotować do matury. Nie trzeba dużo czasu z nią poświęcić, wystarczy pół godziny dziennie na powtórki... :)

    pozdrawiam
    http://edzia-photoamator.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne rady na początek szkoły :) moimi najważniejszymi metodami jest organizacja oraz kolorowe notatki.
    Pozdrawiam Zapraszam na mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja słówek zawsze uczę się z książki i nigdy nie mam z nimi większego problemu :)

    Nowy Post!- Klik!

    OdpowiedzUsuń
  5. warto często powtarzać albo zapisać w widocznym miejscu i powtarzać, powtarzać :)
    zapraszam Mój blog - byAjina

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam o tym sposobie nauki słówek, jednak nigdy go nie stosowałam w praktyce :D Powodzenia na egzaminie! Na pewno zdasz za pierwszym razem :)

    INNA MYŚL [blog] | KANAŁ NA YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  7. Z angielskim nie mam problemu, za to niemiecki to coś strasznego!

    toofussy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi rzadko kiedy nauka słówek sprawia trudność, gorzej mam z datami etc.
    via-martyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. uczę się bardzo podobnie :)
    pozdrawiam!

    LA DECADENCE

    OdpowiedzUsuń
  10. Ekstra wygląd i cudny wpis !

    zapraszam do mnie!
    http://want-cant-must.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. uczyłam się w podobny sposób :)
    pozdrawiam!

    klaudr.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. sama uczę się podobnie ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/ mogę liczyć na twoją pomoc? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja uwielbiam fiszki :D Dzisiaj pykło ponad 100 słówek w godzinę jak się dobrze przyłożyło :)
    i teraz tylko powtarzać i dołożyć kolejne 100 i na wtorek na kart będzie akurat. :)
    Ja również piszę w tym roku maturę. :) Do jakiej szkoły chodzisz? Co zdajesz ?? Odp na moim blogu będzie łatwiej. :*

    www.nawet-nie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Też zawsze tak się uczyłam. Choć ogólnie nigdy nie lubiłam nauki słówek ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Słówka mi nie sprawiają trudności, a jeśli chcę jakieś zapamiętać piszę je pogrubione :D

    Zapraszam na nowy post
    Stylizacje, moda, uroda

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja z angielskiego podkreślam słówka w 'banku słów' różnymi kolorami markerów i uczę się głównie z książki :) Po 1. nie marnuję kartek i tuszu xD, a po drugie nie marnuję swojego czasu na przepisywanie słówek na nowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jednak przepisując da się dużo nauczyć! :)

      Usuń
  17. Świetny i przydatny post :)

    Zapraszam do mnie: Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny sposób, na szczęście ja nie mam problemów z nauką słówek :)
    majasikoraworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. mnie akurat słówka łatwo wchodzą :)
    ♡ blog

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam praktycznie taką samą metodę nauki słówek :)

    Byłabym bardzo wdzięczna gdybyś poklikała u nas w linki w wishliście :) Bardzo mi na tym zależy. IMMHFashionBlog(klik)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super post, przyda sie na kartkowke z angielskiego :D // http:/lichette.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Z nieba mi spadłaś z tym sposobem! Akurat z niemieckim mam cholerny problem więc a pewnością z niego skorzystam. DO nauki angielskiego (nie mam pojęcia czemu w niemieckim się to nie sprawdza) wykorzystuję sposób z nauki pewnych pojęć. Piszę kilka razy słówko po polsku i po angielsku no i w głowie coś tam zostaje!


    W wolnej chwili zapraszam do mnie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Uczę się tak samo i bardzo mi to ułatwia naukę. Najbardziej lubię jak mam kolorowo. Bardzo fajny post.
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja zazwyczaj piszę parę razy a potem czytam i zakrywam sobie ręką. Czyli podobnie jak Ty :D Zawsze mi to pomaga
    NOWY POST NA ZYCIEDLAPASJI ♥

    OdpowiedzUsuń
  25. ja często używam sposoby zakrywaniem i mówieniem na głos słówek :D

    niktniewidzi.blogspot.com (KLIKNIJ TUTAJ)

    OdpowiedzUsuń
  26. Uczę się bardzo podobnie! :) Tylko zaznaczam sobie wszystkie słówka, a kolory odpowiadają za to, w jakim stopniu je opanowałam i ile razy muszę je jeszcze powtórzyć. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Uczę się bardzo podobnie. Zawszę miałam ten sam problem ze słówkami, jak chyba każdy z nas.

    http://vaaleriab.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ciekawy temat na naukę, życzę Ci powodzenia na egzaminie.

    Opiniownia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Uczę się tak samo - chyba najlepsza metoda na nowe słówka :D Pozdrawiam, ciekawy blog! :)


    Zapraszam do mnie http://hejtuja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawy sposób, zawsze miałam problemy z nauką słówek w innym języku. Mam nadzieję, że Twój sposób uczenia się ich pomoże i mój problem zniknie :)

    madamblanche.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo fajny sposób :) Ja mam podobny,tylko troszkę inaczej działa. Ja słówka których muszę się nauczyć też przepisuję na osobną kartkę,słówka w języku obcym piszę jakimś kolorem,a po polsku zwykłym długopisem.Później już tylko czytam po polsku tak mniej więcej po 3 słówka i po niemiecki i skupiam się aby te trzy zapamiętać.Takim sposobem idę po kolejne,ale dla utrudnienia z kolejnymi 3 zapamiętanymi przypominam sobie wszystkie których się nauczyłam,a jak kończę stronę i chcem przejść do następnej to najpierw powtarzam całą stronę,patrzę na wyrywki czy umię,jeżeli nie to nie przechodzę do następnej strony tylko dalej sb powtarzam,a jak umiem to idę na kolejną stronę :p.

    http://jabluszkooo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja dosłownie tak samo, że zasłaniam rękom. Słówka jeszcze łatwe gorsza gramatyka.
    (KLIK)

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetny blog zapraszam do mnie http://healthyladyblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Super post .Mam podnie z nauka języków ,a np.historii uczę się poprzez zakreslanie markerem najważniejszych informacji
    http://slendujula.blogspot.com/ <--- zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz, sprawiasz mi ogromną radość! :)

~ Nie bawię się w tzw. "obs za obs", ani "kom za kom";
~ Można zostawiać linki do bloga;
~ Na LBA nie odpowiadam, jednak dziękuję za każdą nominację;
~ Na pytania odpowiadam tutaj, wyjątkowo u kogoś, jeśli ta osoba o to poprosi;
~ Odwiedzam tylko blogi osób, które napisały więcej niż "fajny post, blog" czy "ładne zdjęcia, zapraszam do siebie"!