19 listopada 2015

Blogowanie- czy może być zagrożeniem?

       Parę dni temu, przeglądając moje stare notatki na blogu, zaczęłam mieć pewne obawy. Myśli na ten temat nie dawały mi spokoju. Zaczęłam się zastanawiać, a co jeśli za dużo o sobie piszę? W końcu blog jest otwarty dla wszystkich, każdy może tu zajrzeć. W głowie zaczęło rodzić się co raz to więcej pytań: A co jeśli ktoś będzie chciał mi zaszkodzić? A co jeśli wykorzysta moje zdjęcia? Moje informacje, moje dane? Co jeśli ktoś to wykorzysta, by mnie zniszczyć? Sama mu w tym pomogę...
       Moje obawy nie są błahostką. Tyle razy się słyszało o kradzieży danych czy wykorzystywaniu ich ze złym zamiarem. Internet nie jest bezpieczny. To, co tu się znajduje, już nigdy nie zniknie, nawet jeśli usuniesz. Informacje, które raz tu trafią, już zawsze będą krążyć po internecie. Tyle o sobie piszemy: o naszych pasjach, osiągnięciach, jak wygląda nasz dzień, nawet niektórzy podają nazwisko i miejscowość, w której mieszkają.
       Przeraża mnie myśl, co by się stało, gdyby ktoś chciałby wykorzystać mojego bloga, by mi zaszkodzić. Podawałby się za mnie? Jakieś przestępstwa trafiłyby na moje konto? Zostałabym wykorzystana? Nie potrafię sobie tego wyobrazić.
Zastanawiałaś/łeś się kiedyś nad tym?

42 komentarze :

  1. Ostatnio też rozmyślałam o tym czy nie za dużo informacji podaję w internecie. Próbuję odpędzać złe wizje myślą, że przecież miliony osób każdego dnia bezmyślnie podają swoje dokładne adresy, więc czemu to mnie miałoby spotkać niebezpieczeństwo skoro używam tylko imienia,nazwiska i miejscowości :)

    http://krawczyk-natalia.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  2. Do wszystkiego trzeba podchodzić ostrożnie w tych czasach

    toofussy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. No na internet trzeba uważać szczególnie, bo nieświadomie podajemy na talerzu swoje dane i tak dalej.. ja jednak jestem nieodpowiedzialna i nie przejmuję sie takimi rzeczami, żyje w przekonaniu, że nikomu się to nie przyda. I mam nadzieję, że nigdy nie przekonamy się o tym, że te dane mogą być wykorzystywane źle ;d Nie można wpadać od razu w panikę ;]
    /Agrafka
    you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Dlatego ja zachowuję anonimowość na swoim blogu i nigdy nie udostępniam własnych zdjęć ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie myślę o tym za często, ale masz sporo racji;/
    Śliczne zdjęcia :)

    LUSIALUSKA.BLOGSPOT.COM-KLIKNIJ!✿

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę, nigdy się nad tym bardziej nie zastanawiałam. Zbyt wiele moich danych nie istnieje w internecie, jedynie imię, nazwisko, ewentualnie jakieś wymyślone nazwy, nicki... Nie ma co się tym tak przejmować :) Na pewno nie jesteś niczyim celem!

    INNA MYŚL [blog] | MÓJ KANAŁ NA YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  7. To prawda. Pisząc bloga (i nie tylko) trzeba uważać co się pisze, bo może to zostać wykorzystane przeciwko nam.
    Nigdy się nad tym nie zastanawiałam.
    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. trzeba być ostroznym. :)
    Pozdrawiam i Zapraszam :)
    MY PINK GLASSES - klik!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ty jesteś autorką strony, więc ty decydujesz o tym jak bardzo dzielisz się swoim życiem ;) Ja jestem ostrożna, i tak naprawdę powolutku wdrażam swoje życie prywatne.

    NOWY POST! Zapraszam!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  10. To straszne, szczerze mówiąc też nie czuję się bezpiecznie, wiedząc jakie są zagrożenia i ktoś może wykorzystać moje dane. Jednak trzeba się starać nie mówić za dużo, jakby to był naprawdę pamiętnik.
    MÓJ BLOG - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  11. U nas w szkole właśnie ten temat jest bardzo często drążony, zawsze jest jakieś prawdopodobieństwo, że ktoś wykorzysta nasze informacje lecz gdybyśmy mieli się tak wszystkim przejmować to z domu byśmy nie wychodzili. Trzeba znać granice i pilnować swojej prywatności.

    http://magdalens-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo często się nad tym zastanawiałam :/ I dalej zastanawiam,jednak wiem,że nie ma życia bez ryzyka,no więc jakoś odpędzam swoje myśli,nie podaje najważniejszych danych i idę dalej ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gdyby wszystkiego się bać, z głodu by się umarło xD heh :) trzeba ryzykować :*
    Jeśli nie masz nic przeciwko wspólnemu obserwowaniu, to zapraszam, na pewno się odwdzięczę.
    Jedynie daj znać że zaczęłaś :))
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  14. Trochę mnie wystraszyłaś.. nie powiem, że nie.. Udostępniaj wszystko z rozsądkiem a będziesz bezpieczna :)
    majasikoraworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciary mi przeszły... tak z internetu nie znika nic na dobre. Myślę jednak, że nie powinniśmy tak bardzo panikować. W tych czasach każdy dzieli się swoim życiem w internecie i nic złego z tego nie wynika. Nie powinniśmy podawać w internecie wszystkiego ale też nie ma powodu do ogromnej paniki. Każdą sytuację którą ktoś nam zrobił można skontrolować i zgłosić do poszczególnych osób :)
    Pozdrawiam
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  16. Skoro masz taki problem to usuń bloga, co to za problem :)

    whosmeb.blogspot.com - KLIKNIJ TUTAJ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie chciałam, żeby zostało to tak odebrane. chciałam ostrzec, że podawanie za dużo informacji o sobie może być niebezpieczne :)

      Usuń
  17. Wydaje mi się że w tej chwili powinniśmy kontrolować to co udostępniamy w "internetach". Świetny pomysł na posta.
    Pozdrawiam,
    Szwajjka

    OdpowiedzUsuń
  18. Też często przy pisaniu posta mam takie myśli, czy może nie piszę za dużo... Może powinnam ograniczyć informacje o sobie... Staram się rozważnie dodawać posty i czytam je kilkakrotnie zanim pojawią się publicznie. Umieszczam tylko informacje, które uważam za "bezpieczne".

    BLOG

    OdpowiedzUsuń
  19. Od dawna chciałam założyć bloga, a te myśli najbardziej mnie od tego odciągały. W końcu się odważyłam, ale nadal się obawiam co do bezpieczeństwa. Aby prowadzić bloga musimy myśleć rozważnie co do notek.

    seendixsecret.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja uważam to, co pisze, staram się też nie wstawiam zbytnio swoich zdjęć. Oczywiście, jest duże ryzyko, a z drugiej strony przecież Facebook, Instagram czy Twitter też są otwarte dla wszystkich .... Sama nie wiem .... Nie można oczywiście zamknąć się na świat mediów, ale uważać - jak najbardziej.
    http://momentcatcher00.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Pisząc bloga wiem, że nie wszystkim się to spodoba. Jednak zachowuję do tego dystans ;)

    Piąteczka!
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Szczerze, nigdy o tym nie myślałam tak głębiej. Mam też negatywne komentarze, ale nie myślałam o tym, że ktoś będzie chciał to wykorzystać, zrobić mi krzywde przez to
    queenxfangle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Internet to zupełnie inny świat niż realny, ale łączy je to że w oby dwóch może spotkać niebezpieczeństwo :v

    MATANY-BLOG.BLOGSPOT.COM - NOWY POST! - klik

    OdpowiedzUsuń
  24. Nigdy nie zastanawiałam się nad takimi rzeczami…nigdy nie myślała, że ktoś będzie chciał to wszystko użyć przeciwko mnie

    flawlessbananaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja się nad tym zastanawiałam jak zaczęłam dodawać swoje zdjęcia na bloga. Ale w sumie ma się tylko jedno życie. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja z obawy przed tym przez dłuższy czas nie dodawałam zdjęć na których jestem.

    http://zuzannajuliakatarzyna.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  27. Zastanawiałam się kilka razy nad tym czy komentować z imienia i nazwiska, czy podawać skąd jestem itp. itd, ale jednak uznałam, że lepiej nie popadać w paranoję, mam jednak nadzieję że nikt nigdy nie wykorzysta mojego bloga przeciwko mnie :) Pozdrawiam www.modanastrychu.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Też się nad tym zastanawiałam....

    http://anonym-bloog.blogspot.com/ <--------- zapraszam obs-obs

    OdpowiedzUsuń
  29. Nigdy się nad tym nie zastanawiałam, ale masz sporo racji :)
    Pozdrawiam, MAJA-RUSEK.BLOGSPOT.COM.

    OdpowiedzUsuń
  30. Tez tak ostatnio siedzialam i myslalam dlatego na kazdym moim zdjeciu mozna znalezc drobny podpis z adresem mojego bloga.. pomimo tego ze zdaje sobei sprawe ze ktos moze to wykorzystac :/

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  31. Pierwszą i podstawową sytuacją dla której nie napisałam wcześniej posta na blogu , był właśnie ten powód. Jednak nawet gdy wrzucamy zdjęcia na portal taki jak Facebook mogą być wykorzystane ,
    Jednak dziś odważyłam się napisać pierwszy post :)

    emily-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Teraz zaczęłam się nad tym zastanawiać...

    Kochana mogłabyś kliknąć w linki w poście :
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2015/11/shein-azurowy-sweterek-i-bluzeczka-z.html
    Z góry bardzo dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  33. To wyglada jak bys wstydziła sie samej siebie niz tego ze ktos moze Ci zagrażać.
    A jesli chodzi o dane itd. To kto Ci moze zagrozić w tym? No chyba ze jestes na tyle głupia zeby podawać swoj adres czy nr dowodu osobistego lub pesel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz interpretować moje myśli jak Ci się podoba, ja chciałam po prostu napisać, że opowiadać o sobie trzeba z umiarem. spotkałam się już kiedyś z przypadkiem, że zdjęcie koleżanki trafiło na pewną stronę i tam był podany jej numer oraz chcę każdemu uświadomić, że trzeba uważać :)

      Usuń
  34. Ja tam o Tym nie mysle zbytnio :D ale wiadomo niektórych danych nie warto podawać :D
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. No bez przesady, takich danych szczegółowych to się nie podaje (chyba że ktoś bloguje pod nazwą numeru pesel), wszystko z umiarem :) Ale fajnie, że zwróciłaś na to temat :)
    claudia-ss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Nigdy nie podaję moich danych kontaktowych, prócz meila, widziałam, szczególnie na YouTube, że vlogerzy piszą swoje adresy (w razie jakby ktoś chciał im wyslać paczkę...) myślę, że to bardzo zły pomysł :/
    Czasem nawet boje się dawać adres, gdy coś zamawiam, wiem, że to przeczulenie, jednak teraz to nigdy nic nie wiadomo.
    Super post, warto uświadomić szczególnie te bardzo młode blogerki, by uważały !
    Mój Blog - zerknij! Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Blogowanie to pasja , ale może być zagrożeniem.Ja kiedyś byłam dręczona / wyśmiewana w szkole przez to że mam bloga.
    colorss-of-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. moja mama często mi powtarza , żebym nie pisała żadnyc danych itd, choć myślę , że jestem na tyle 'duża' żeby o tym wiedzieć :P
    Blog♥klik

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz, sprawiasz mi ogromną radość! :)

~ Nie bawię się w tzw. "obs za obs", ani "kom za kom";
~ Można zostawiać linki do bloga;
~ Na LBA nie odpowiadam, jednak dziękuję za każdą nominację;
~ Na pytania odpowiadam tutaj, wyjątkowo u kogoś, jeśli ta osoba o to poprosi;
~ Odwiedzam tylko blogi osób, które napisały więcej niż "fajny post, blog" czy "ładne zdjęcia, zapraszam do siebie"!