23 lipca 2016

Ukończyć 18 lat a być dorosłym

       Mam już ukończone osiemnaście lat. Mogę robić, co chcę, wyjść ze znajomymi na miasto, kiedy chcę i wrócić z imprezy, o której tylko chcę, mogę bez problemu kupić alkohol, zapalić papierosa czy pójść na dyskotekę. Nikt mi nic nie zabroni. To moje życie, mam prawo sama decydować o nim, w końcu jestem dorosła. Teraz mogę wszystko, wszystko, co mi się podoba.
      Ukończone osiemnaście lat to zdecydowanie nowe przywileje i więcej możliwości. Możemy spokojnie kupić alkohol i papierosy i odwiedzić niejedną dyskotekę, na której jest ograniczenie 18+. Dodatkowo możemy zrobić prawo jazdy i w końcu poprowadzić samochód, co oznacza, że nie będziemy musieli już więcej prosić rodziców o transport. Właściwie stajemy się samodzielni. Zalet jest wiele, ale czy kończąc osiemnaście lat rzeczywiście stajemy się dorośli? Co to znaczy być dorosłym? Zaczęłam ostatnio nad tym pytaniem sporo myśleć i zastanawiać się. W moim życiu nastąpiło wiele zmian, tak różowo już nie jest. Doszły nowe obowiązki, problemy. Problemy, z którymi muszę radzić sobie sama i nikt mi nie pomoże ich rozwiązać, tak jak kiedyś. Trzeba wziąć się w garść i zaradzić wszystkiemu samemu. Koniec z "Mamuś, Tatuś, poratuj!", wtedy nigdy nie staniemy się samodzielni. Dopiero teraz, mając 19 lat, zrozumiałam, co to dorosłe życie, i poczułam się jak dorosła. Moja osiemnastka była tylko wielką fascynacją dorosłością. "Ojej, mogę samodzielnie kupić piwo, przejechać się samochodem, wyjść ze znajomymi i wrócić dopiero późnym wieczorem.", ale nie, nie, nie- to nie była dorosłość. Pamiętaj, kończąc osiemnaście lat stajemy się pełnoletni. Dorośli dopiero wtedy, gdy nasz umysł do tego dojrzeje.
       Kiedy zaczyna się dorosłość? Śmiało mogę porównać słowo dorosłość do dorosnąć, dojrzeć. Co to znaczy być dorosłym? Być samodzielnym, odpowiedzialnym i silnym, by sprostać wszystkim problemom. A teraz proszę Cię, usiądź na chwilę, przemyśl to i odpowiedz sobie na te pytania. Co powiesz?

Dla zainteresowanych: nie palę, nigdy nie paliłam i nie zamierzam. Nawiązanie do papierosów było tylko przykładem. :) Gdybyście mieli jakieś pytania do mnie- wróciłam na aska, więc zapraszam!
/bluzka, spodenki- Esmara/

47 komentarzy :

  1. Zgadzam się z Tobą. Jeśli skończymy 18 lat to nie oznacza, że już jesteśmy dorośli, do dorosłości trzeba dojrzeć. Ja tego wieku strasznie się boję, najchętniej cofnęłabym się kilka lat wstecz.
    Ślicznie wyglądasz.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się, dorosłość to nie tylko data urodzenia, to nie tylko przywileje - to przede wszystkim odpowiedzialność i samodzielność.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się! Mimo, że ja sama jeszcze nie ukończyłam tych 18 lato to znam ludzi, którzy są już pełnoletni, a mimo wszystko nie zachowują się dojrzale i wciąż mają w sobie bardzo dużo z dziecka. Dojrzałość to coś co chyba każdy przechodzi indywidualnie :D
    /Liseł
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. I love this post! You reason right ;)

    Would be so happy if you could follow each other. Please let me know if you do so I can follow you right back ;)
    ☆☆☆My blog "Demilla". Welcome!☆☆☆

    OdpowiedzUsuń
  5. Tylko, że teraz już 16 latki łatwo kupią alkohol czy papierosy, jak mają znajomości. Prawo jazdy też można zrobić.
    Mój blog
    Kanał na YT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przeczytałaś więcej niż sam wstęp. :)

      Usuń
  6. Ktoś kto ma 18 lat i czuję się jak dorosły, wcale nie musi nim być.
    Pozdrawiam Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Mądrze napisane. Szczerze mówiąc, ja boję się dorosnąć, nie chcę. Przeraża mnie myśl, że za te 2, 3 lata czekają mnie obowiązki, ,,prawdziwe'' życie. Mimo że mam 16 lat, czuję, że jeszcze siedzi we mnie taka nierozsądna, żądna przygód 10-latka.
    Mój blog---Zaobserwuj

    OdpowiedzUsuń
  8. Według mnie dorosłym się jest od 18 roku życia, ale dojrzałym można być już mając 13.. Bardzo ładne przemyślenia :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:
    Nowy post-klik!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się z Tobą. Dowód osobisty to tylko kawałek plastiku, który mowi, że mamy te 18 lat i możemy robić to co chcemy. A dojrzałość to coś osobistego. Można być dojrzałym mając 15 czy 16 lat, radzić sobie, a można mieć 25 i żyć na garnuszku rodziców nie kwapiąc się do żadnej pracy.
    Bardzo fajnie napisane i rozwinięte.
    Jesteś prześliczna, ta stylizacja Ci bardzo pasuje! :)

    Ściskam ciepło, Sunshine

    OdpowiedzUsuń
  10. 18 to tylko liczba większosc ludzi w tym wieku nie myśli racjonalnie :P .
    Moja przedmówczyni już pisała też o tym co chciałam powiedzieći z nia się zgadzam :).
    Pozdrawiam
    http://feather92.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja siostra jest grubo po 30stce, a zachowuje się jak nastolatka. Z każdym problemem do rodziców, żyje na ich koszt, każda praca jakiej się podejmowała - nie wytrzymała w niej dłużej niż miesiąc, bo bez matury wyobraża sobie nie wiadomo jakie pieniądze. I to ma być osoba dorosła? No proszę... I to ona zwyzywa mnie od dzieci jak mam 20lat idę na studia, ale lubię sobie od czasu do czasu włączyć bajkę. Jak ja tego nienawidzę.
    18nastolatki to jeszcze w większości dzieci. Wtedy jeszcze się uczymy, więc pierwszych kilka lat to tylko wprowadzenie do dorosłego życia np. podejmowanie pierwszych samodzielnych wyborów, załatwiania swoich spraw administracyjnych, a nawet pierwsza praca wakacyjna. Warto wykorzystać fakt, że jeszcze wiele starszych osób nie bierze was na poważnie, bo chwilami przez to że jesteście pełnoletni można mieć spore kłopoty, a wystarczy podpisać to co nie trzeba.
    Pozdro.
    http://dziennikidestiny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Niby to jest takie wiadome, że przecież osiemnastka nic nie zmienia, a ludzie i tak i tak, piją i palą juz w wieku 14 lat... dojrzałość to zupełnie inna rzecz, bo 18 to tylko przyzwolenie, które ludzie bardzo mylą z dojrzaloscia, przy czym myślą, że są już wielcy i wszystko wiedzą. Niestety, zachowują się jak dzieci.

    Połowa tych wielkich 18, a nawet późniejszych ludzi zachowuje sie dosłownie jak 14 latki, może wpadnie więcej wiedzy, ale ta cala niedojrzaloSC, cała ta zabawa, ludzie chcą się wyszaleć, zapominają, że zaraz beda musieli się ogarnąć. Nie, 18 nie znaczy zabawa, 18 nie znaczy dorosloSC, 18 nie znaczy,ze będziesz biegał i pił, bo jeżeli tak myślisz, to daleko Ci do dorosłości.

    DorosloSC zaczyna się wtedy, kiedy zaczynamy podejmowac samodzielne decyzję, kiedy musimy samodzielnie odróżnić dobro od zła, kiedy musimy nauczyć się wybierać, nauczyć się samodzielności. Niestety, niektórzy dorastaja bardzo późno, aż przykre...

    Wydaje mi się, że jest trochę chaotycznie, bo wszystko co pisze, pisze z wielką dawka emocji.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:

    www.mazvr.blogspot.com

    Trochę przemyśleń i mojej perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  13. Niby to jest takie wiadome, że przecież osiemnastka nic nie zmienia, a ludzie i tak i tak, piją i palą juz w wieku 14 lat... dojrzałość to zupełnie inna rzecz, bo 18 to tylko przyzwolenie, które ludzie bardzo mylą z dojrzaloscia, przy czym myślą, że są już wielcy i wszystko wiedzą. Niestety, zachowują się jak dzieci.

    Połowa tych wielkich 18, a nawet późniejszych ludzi zachowuje sie dosłownie jak 14 latki, może wpadnie więcej wiedzy, ale ta cala niedojrzaloSC, cała ta zabawa, ludzie chcą się wyszaleć, zapominają, że zaraz beda musieli się ogarnąć. Nie, 18 nie znaczy zabawa, 18 nie znaczy dorosloSC, 18 nie znaczy,ze będziesz biegał i pił, bo jeżeli tak myślisz, to daleko Ci do dorosłości.

    DorosloSC zaczyna się wtedy, kiedy zaczynamy podejmowac samodzielne decyzję, kiedy musimy samodzielnie odróżnić dobro od zła, kiedy musimy nauczyć się wybierać, nauczyć się samodzielności. Niestety, niektórzy dorastaja bardzo późno, aż przykre...

    Wydaje mi się, że jest trochę chaotycznie, bo wszystko co pisze, pisze z wielką dawka emocji.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:

    www.mazvr.blogspot.com

    Trochę przemyśleń i mojej perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  14. Super post, w 100% zgadzam się z Tobą :)
    Pozdrawiam :)

    http://dariamitoraj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszyscy czekają aż skończą wymarzone 18 lat, A nie zdają sobie sprawy ile nowych problemów ich czeka. Najlepiej cieszyc się chwilą obecną.
    Amiliaza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszyscy czekają aż skończą wymarzone 18 lat, A nie zdają sobie sprawy ile nowych problemów ich czeka. Najlepiej cieszyc się chwilą obecną.
    Amiliaza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Wiele osób myśli sobie, że z dniem, w którym ukończy 18 lat ich życie przewróci się o 360 stopni. Nie do końca to tak wygląda ;) Bardzo fajnie ujęłaś wszystko w tym poście.


    Pozdrawiam serdecznie,
    Zapraszam do siebie: slowandminimal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja nadal czuję się jak dziecko :)
    Możesz poklikać w ostatnim ? marrstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Wiele młodych osób wciąż uważa, że po osiemnastce są już tacy dorośli i dojrzali, a to rzeczywiście nie prawda. Bo nie liczba się liczy. Można mieć dwadzieścia parę lat i wciąż zachowywać się jak dziecko albo nawet gorzej. Do wszystkiego trzeba dojrzeć, do bycia dorosłym w pełnym znaczeniu tego słowa również :) Piękne zdjęcia, wspaniały uśmiech!

    Pozdrawiam :*
    miniifluff

    OdpowiedzUsuń
  20. Zgadzam się, do bycia dorosłym trzeba dojrzeć. Świetne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Moim zdaniem człowiek zawsze zostanie dzieckiem. Może i dorosłym dzieckiem, haha. Ludzie się cieszą kończąc 18 lat, ale nie zdają sobie sprawy z obowiązków, tak jak wspomniałaś nie ma już poratowań rodziców... Ale akurat prawo jazdy to najlepsze i czekam z niecierpliwością haha. :D

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo chętnie cofnęłabym się do czasów kiedy chodziłam jeszcze do szkoły i moim jedynym obowiązkiem była nauka :) Teraz to wszystko wygląda całkowicie inaczej niż sobie wyobrażałam. Prawo jazdy to chyba jedyna fajna sprawa w tym moim "dorosłym" życiu :)

    http://damekatrin.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Pamiętam jak sama z utęsknieniem czekałam na te sławne 18 urodziny. Przyszły i... nie zmieniło się nic. Tak samo będzie z 21, które za 3 tygodnie, z 30 i 40 ;)

    http://mademoiselleiwanowna.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  24. Mi jeszcze 3 lat brakuje do osiemnastki ;)
    meegstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Dokladnie dorosłość zaczyna sie wtedy kiedy dojrzejemy :)
    Zapraszam do obserwacji naszego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  26. Prawnej dorosłości dostąpiłam dwa lata temu, gdy na moim liczniku pojawiło się 18 lat, a takiej prawdziwej to 9 miesięcy temu, gdy musiałam opuścić rodzinne miasto i wyjechać na studia. Powiem szczerze, że pełnoletność, której nigdy nie pragnęłam nie jest wcale czymś tak pięknym jak wielu ludzi sobie wyobraża przed osiemnastką.

    OdpowiedzUsuń
  27. Dorosłość jest pojęciem względnym. Można być dorosłym, ale niekoniecznie dojrzałym psychicznie, emocjonalnie. Mając te 18 lat na karku (prawie) nie czuję się w żadnym stopniu niezależna i samodzielna. Czasem potrzebuję pomocy ze strony rodziny, przyjaciół. Zdaję sobie sprawę z tego, że czekają mnie wybory, których nikt za mnie nie będzie w stanie podjąć. Ale poradzę sobie! Trzeba sobie jakoś poradzić :)

    INNA MYŚL [blog]

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo mądre słowa! Super post Kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Liczba nie oznacza dojrzałości mentalnej :P
    Zgadzam się z Tobą :)

    OdpowiedzUsuń
  30. ślicznie wyglądasz :) a piszesz bardzo mądrze

    Dopiero zaczynam,zapraszam :)
    sycia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękny blog <33

    Coś czuję, że będę wpadała tu częściej :*

    Wspólna Obserwacja :) ?

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny post ! Naprawdę super piszesz ;)
    Oby tak dalej.
    Zostałaś nominowana no LBA!
    Więcej informacji na blogu : angelikablog1.blogspot.com
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wiele ludzi myśli, że ukończenie 18 lat to wkroczenie w dorosłość - to nie prawda :D Ja mam 20 lat i moge powiedzieć, że jestem dojrzała ale w dniu 18 urodzin zdecydowanie jeszcze nie byłam :)
    Anonimoowax - Klik

    OdpowiedzUsuń
  34. To prawda, dojrzałość osiąga się dużo później. Osiemnastka wcale nie sprawia że magicznym sposobem nagle jesteś poważniejsza niż dzień wcześniej, kiedy jeszcze miałaś 17 lat.
    Pozdrawiam :)
    In the rhythm of life

    OdpowiedzUsuń
  35. Dla mnie dorosłość zaczęła się w momencie wyprowadzki z domu. Praca, studia i cala masa obowiązków - to definiuje dorosłość, a nie kawałek plastiku.

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetnie napisane :)
    http://treamicii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja boję się tej chwili, kiedy wyprowadzę się z domu i będę musiała sobie sama ze wszystkim radzić. Wiem, że rodzice będą pomagać i wspierać, ale nie będzie to już to samo... Super post i świetne zdjęcia ;)

    U mnie nowy post, zapraszam!
    MÓJ BLOG
    MÓJ KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  38. Ba, ja znam nawet ludzi którzy są w moim wieku (14 lat) i już uważają, że są dorośli. Mogą robić co tylko im się podoba. Żenujące jest takie zachowanie.

    Jull.pl - klik!

    OdpowiedzUsuń
  39. fakt, jest spora różnica pomiędzy skończeniem 18 lat, a byciem dorosłym :)
    Mój blog: KLIK

    OdpowiedzUsuń
  40. Tylko człowiek mądry to pojmie. True story

    Cuudne zdjęcia! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja dopiero w lutym będę miała 18 lat ale dla mnie to nie zrobi wielkiej różnicy. Nie będę od razu uważała że jestem tak bardzo dorosła. Wiek to tylko liczba. Każdy dorośnie w innym czasie
    Masz racje że jest spora różnica między skończeniem 18 lat a dorosłością.

    wiktoriakarnecka.blogspot.com <-- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  42. Mądrze napisane!

    Zapraszam na nowy wpis! Daj znać w komentarzu jak Ci się podoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  43. Dokładnie tak, ja jestem zdania ze wiek to tylko liczba, niekiedy dzieci/nastolatkowie są bardziej dojrzali niż niektórzy dorośli :) do dorosłości trzeba dojrzeć, wiek o niczym nie świadczy, choć prawo daje wiele przywilejów, nie każdy jest na to gotowy ;)

    BY-KAYLA-BLOG.BLOGSPOT.COM-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  44. zgadzam się z tobą, wiek to tylko liczba :) fajne zdjęcia!

    by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis
    sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang
    kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa
    Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar
    1M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa
    melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu
    dengan KYAI SOLEH PATI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari
    saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI SOLEH PATI
    kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan
    penarikan uang gaib 4Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti
    dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 4M yang saya
    minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya
    buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada.
    Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya
    sering menyarankan untuk menghubungi KYAI SOLEH PATI Di Tlp 0852-2589-0869
    Atau Kunjungi Situs KYAI www.pesugihan-uang-ghaib.com agar di
    berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur, saya sendiri dulu
    hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik, jika ingin
    seperti saya coba hubungi KYAI SOLEH PATI pasti akan di bantu Oleh Beliau

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz, sprawiasz mi ogromną radość! :)

~ Nie bawię się w tzw. "obs za obs", ani "kom za kom";
~ Można zostawiać linki do bloga;
~ Na LBA nie odpowiadam, jednak dziękuję za każdą nominację;
~ Na pytania odpowiadam tutaj, wyjątkowo u kogoś, jeśli ta osoba o to poprosi;
~ Odwiedzam tylko blogi osób, które napisały więcej niż "fajny post, blog" czy "ładne zdjęcia, zapraszam do siebie"!